Tuesday 26 July 2011

Untuk wira-wira saya :)

Molek dara sinaran rampai,
Terpikat sukma putra juragan,
Beribu batu jiwa bercerai,
Rindu kanda dinda surutkan.


Terbang girang si burung merbuk,
Nyanyian merdu irama dilayang,
Lapan purnama kasih dipupuk,
Hanya dirimu arjunaku sayang.


Buluh perindu hiasan tamu,
Cantik suasa sinaran kunang,
Walau semusim kita bertemu,
Citra terindah tetap kukenang.


Harum mewangi mekar selasih,
Penawar cinta hasrat nan syahdu,
Berpisah badan terputus kasih,
Namun aku setia padamu.




semua pantun2 tu, memang ciptaan aku sendiri. idea spontan masa tengah tunggu azan isyak masa dekat Kem PLKN dulu. aku kemas rak buku tadi. terjumpa buku nota PLKN. lepas tu senyum sorang2 lagi. haha. setiap rangkap pantun yang aku buat tu, ada makna tersendiri. yang khas aku cipta berdasarkan kisah kawan2 aku dekat kem. aku tak tau dorang simpan lagi ke tak yang aku copy setiap sorang tu. haha.


p/s : ada satu aku buat sambil tenung sorang wira tengah baca quran :)

No comments: