Friday 15 July 2011

Aku dah hilang sabar.

 sejak aku masuk PLKN, tiap-tiap aku balik rumah, aku tak pernah marah adik-adik aku. sikit pun tak. paling pun aku jeling jer. tahan je sabar banyak-banyak. tapi tadi Ezzly betul-betul dah melampau. dia betul-betul cabar  kesabaran aku. aku angin gila. adik-beradik bergaduh macam apa. dah la yang sorang tu sekolah menengah. gaduh dengan budak kecik. 


aku tegur sikit je. biasalah. aku try slow talk. tapi aku bekap angah dgn alang. boleh pulak budak kecik tu tunjuk kurang ajar dengan aku. aku memang dah baran habis. entah macam mana..aku tarik dia.. aku belasah habis. seyes. aku dah kata..jangan berani carik pasal dengan along. kau rasalah sebijik. along cakap baik-baik tak dengar. aku dah tahap bengang gila sampai aku menjerit satu rumah, ayah ibu semua keluar..bila dia balik spect aku kat dinding. memang dah melampau!


aku memekik. aku lempang sedas. badan dia dah berbirat kena sepak dengan aku. angah dengan alang dah tak berani duduk dengan aku. dua-dua ekor senyap and terus keluar bilik sementara aku try cool panas. pedih gak tapak tangan aku. kat luar tu..Ezzly duk meraung macam hilang badan kena penampar tadi. aku baut bodoh jer. ayah dengan ibu biar kan sebab dorang tegur adik tak dengar. lagi pun, bebudak ni kadang-kadang kecut habis dengan aku.


Sebab tu, ada beberapa orang cousin-cousin aku tak rapat. sebab dorang pernah tengok live aku mengamuk tak sedar diri . Mak sedara aku pun pernah. kalau aku dah mengamuk tu, memang sehari suntuk lah dorang takkan tegur aku. takut aku naik angin balik. padahal aku dah okay. ah, lantak korang.


p/s : tekak aku perit sebab menjerit over dose tadi. dah macam buat kawad tengah padang.

No comments: