Tuesday 26 July 2011

10 Karakter Aku Bila Memandu

aku buat entry ni sebab aku bengang.tadi, aku carik gaduh dengan sorang driver Mazda. kau ingat kau punya kete cun, nak lawan dengan aku. ohh, kau silap. Gemas ni aku punya. dah la sesedap nenek tiri kau je nak gesel aku, lepas tu bleh blah macam tu. ohh, kau memang silap. tahniah, sebab dapat pengajaran dari aku tadi. HAHA


1) pemandu yang berhemah. aku tak suka bila org bawak speed. tapi, bila aku yang pegang stereng, 90 adalah normal di jalan kampung. berhemah kan?


2) ikut undang-undang. aku tak potong double line, aku tak langgar traffic light. tapi bila aku ride motor..semua tu dah lupa. haha.


3) suka membantu driver lain. bila ada orang nak reverse or keluar dari parking lot tapi agak-agak tak lepas, aku offer jadi pak gad. ^^. tapi bila aku punya turn, xdek sape nak tolong. :(


4) suka mendoakan orang lain. bila aku bawak steady, mesti ada orang nak potong. aku tak kisah. tapi..bila dorang potong walhal kat depan tu ada kereta or lori, aku pecut lagi laju biar tak lepas nak potong. " kau nk mati sangat kan? aku tolong ni. tak cakap tengkiu pun"


5) tak suka drive sorang. bila aku jadi driver, aku tak suka sorang2 or senyap. mesti angkut sesapa. tak pun, pasang radio kuat-kuat, kasi pecah speaker. kah3. tapi bila bawak motor, sorang lagi best. haha


6) bila bawak sesapa dalam kereta, bende wajib adalah bergosip. dan mangsanye normally adalah kawan-kawan aku. hahahah. sebab bila bergosip, jalan yang jauh tak terasa lama, tgk2 dah sampai..


7) tak suka jalan malam. dulu aku suka gerak malam. tapi sekarang susah sikit..sebab mata aku dah teruk rabun silau dia. bila ada kereta dari depan..terus tak nampak.


8) buat trick jahat. semua trick-trick jahat ketika memandu adalah ajaran atuk dan apak. harap maklum. salah satunya adalah..bila kereta belakang kita pasang lampu tinggi, rendahkan speed secara mendadak, bukan mengejut. haha


9) belum eksiden. alhamdulilah. sepanjang aku dapat lesen memandu, aku tak belum pernah lagi kemalangan. cuma, dua tahun lepas.. itupun, ayah yang drive. kejap jer fobia dia. kalau ayah tak angkat handbrake masa tu.. aku lah orang yang paling cedera parah.


10) Lesen P aku setahun je. sebab aku gabung dengan motor yang aku amek masa From 4. so, cepatlah permanent license aku. haha.


p/s : aku tak suka gmbar lesen sekarang ni.

No comments: