Monday 4 July 2011

Taiwan vs Malaysia (3-2)

akhirnya!! berjaya jugak aku mematungkan diri depan TV! wakaka. aku dah frust dah mula2 sebab aku bajet tak dapat lah nak jadi penyokong setia Mas untuk match imbal balik kat Taiwan nih. last2.. aku baru dapat tahu malam semalam.. game pukul 6.30. yeeee huuuuu!! mmg hari ni kitorang ade buat kenduri tahlil and sambut puasa..tapi buat lepas maghrib. itupun buat kat masjid. n keje aku xde la susah mana..cleaner n settle kan part masak kicap je. bende senang..cepat la siap. haha. *tapi esok pagi.part aku paling banyak.MEMBASUH!

kitorang start buat keje since awal pagi n habis siap sume pukul 6.45. mmg ngam ngam je nak duduk depan tv kan? haha.. lagi pun kenduri nye tak de la besar mana.. dalam 30 org jemputan je. LELAKI SAHAJA. so, perempuanzz duduk rumah okay!!

pukul 7 aku da terpacak. dengar la host membebel bla bla bla.. sambil tggu azan maghrib tu..sempat la tengok starting match. then..bila yg lelaki dah blah pegi masjid..aku pun jadi ketua cheerleaders kat rumah. HAHA. giler menjerit2 anak dara + MAK DARA * i mean ibu. gile frust ah ibu Apek tak perform lagi. benci betul die kat si Sharbinee tu. haha.. seyes kena maki freeeee je dgn ibu. lagi pun die tu memang..aku tak yakinlah kalau die yang jadi goalie. aku mintak2 je die dapat red card. boleh tukar dgn Apek. haha bak kata ayah " Si Pahmi tu kalau lompat tinggi!". huhu

Okay, jom kita analisis perlawanan.

1st half >>


1st goal | Aidil Zafuan by free kick. gila syok! sepak jarak jauh,kena tiang,melantun kuat, kena jaring dan GOALLLLLLLL!! haha. still ingat loh. kat minit ke-7 ni. Mas dah lead 1-0.

2nd goal | Safiq Rahim a.k.a Abang Captain pon by free kick. also direct to goal. tapi yang cunnya.. yang ni xde la melantun macam tadi. die cun cun je bola tu masuk ikut sudut. perghh.. menjerit wa cakap luuu!!

*malas nak elaborate yg Taiwan. tapi time ni dah dapat 1 goal. so, by 1st half, dah 2-1.

2nd half >>


- Taiwan tambah lagi 2 goal.
- ade a few insiden yellow-card *aku tak puas hati time  Sharbinee dapat. haram punya reff!!
- padan muka player sana..dapat yellow-card sebab berlakon sakit. WAKAKAKAKAKAKA
- masa tambahan 4 minit.
- REFERREE Vietnam siotttt. tau la dorang anti-Mas. tak yah ah nak berat sebelah. we should get a penalty ball okayh!! what the buta person. huh.

Resultnyerrrr:

- Taiwan (3) vs Mas (2)
- Taiwan dapat 3 penalty kick, Mas dapat 2 through free kick *seb bek cun shoot.
- Even kalah by this part, Agregat tetap sama. 4-4.
- Mas will meet Singapore in next match.

Go Mas! Go Mas! harap2 KFCM yg perform kalau tak ibu bising lagi wohhhhh!! n why norshahrul idlan talaha macam xdek function je tadi eh?? huhh. frust2!!

p/s : Amirul Hadi..player paling femes kat rumah kitorang sebab muka die klon my cousin. SO, kitorang panggil Bang Ngah!! haha.

2 comments:

Najlaa 'Aqilah said...

aku pun nk KFCM next timeeeee! Sharbinee mcm tak berapa power jek. haha.

anyway, ko ckp kite ptt dpt penalty ball? bileee? argh! tension tak dpt tgk smpai abis. stop mse dah 2-2

Kill said...

hahaha. same same!! Hidup Apek! ade..masa 2nd half. player kita jatuh dekat goal square..tapi.. ah reff mcm hampehh!!