Friday 1 July 2011

Berkubang dalam sungai selongkar siput!

ekceli.. before ni memang dah 2 kali plan pegi carik siput sedut cancel.. sebab air dalam n nak hujan. lagi pun jauhhh.. dalam hutan. nak pegi pun xleh naik kereta. paling cikai pun naik motor lah. pastu jangan nak pegi pakai lawa2..dah sah2 la kang macam2 haiwan hinggap kat badan.

aku balik hantar Mimie pegi sekolah tadi dalam pukul 3.30. balik2..tgk atuk n nenek dah siap sarung but bagai. upenye nak offer pegi carik siput sedut. weeeehuuuuuuuu.. sapa taknak nok.. dah lama gilaa aku tunggu saat ni! masuk tukar baju. pastu jalan. ubat nyamuk done.but done.karung done!

masuk hutan..harung pokok sana sini. dah macam naik roller coaster.merempit atas akar2 pokok getah,semak samun bagai. last2 jumpa la sungai tu. huhu. tak besar. tapi cukup syok la nak kasi aku ngn Alang terkinja2 sebab dapat main air sungai.*budak bandar..pepaham je la...

serius la weyh.. rasa gumbira tu xdapat nak dikawal. selok tangan salam selut bagai.bukan siput je tau! Kijeng ada..*macam kepah or lala.tapi besar. Kelimbuai pon adaaaa..*serius aku geli. sebab besar sangatttt. bape jam aku duk berkubang pun aku tak tau. mana tak syok weyh, seluk2 tangan..*ekceli seluk badan sekali..haha..sekali masuk..segenggam siput kata tangan..gilos! menjerit2 sebab terlampau happy!! huhu

balik. kecoh gila satu rumah. lagi2 adik Ezzly. dia la manusia paling jeles kat dunia. haha. dah timbang2.. ada la dalam 4kg lebih = 1 baldi kecik. itu pun jenuh nak makan tau!. last2.. bungkus..sruh ibu jual kat pasar. basuh mau dekat 4-5 kali tukar air baldi. huhu. bangga jap sebab berjaya carik sipu sedut dengan banyaknyeee!!

 kelimbuai
 cuci cuci

 siput sedut ouh
kijeng


Minggu depan nak pegi berkubang lagi. air cetek senang nak carik! huhu..Masak Lomak Cili Api!!

p/s : saje nak tag apak ngn mak su. mesti dorang jeles!!!

No comments: