Wednesday 13 July 2011

Shah Alam.

lamanya tak pegi Shah Alam. lagi2..Seksyen 24. No 14, Jalan Cili Padi. happeda..kah3.. weyh. kat sini lah aku belajar buat jenayah. ikut abang-abang masuk hutan kat tepi sungai. (15 tahun lepas..Shah Alam stil ada sungai n hutan)..pastu bila kantoi dengan ayah balik keje..kena marah pree-op-chas je kat depan orang ramai. peh! mana la aku tau.. time tu..mana ada kawan sangat. kalau ada pon kaled ( i mean Khaledah or child name die..Ida. haha)..liana...those ni je yang selalu main. lebih2 yang lain semua lelaki.

ohh ya..ntah bila hari tu.time duk minum pagi..terbukak cerita zaman jahiliah aku kat shah alam dulu. cerita pasal jiran pulak. tetiba ibu cakap.."kat mana agaknye Cik Ina sebelah rumah kita tu ye?". huh? yang mana?? serius lah aku dah lupa. wahahahahaha..lepas tu bila kena brainwash sikit baru teringat..ohh acik sebelah. yang dah cerai tu. ingat lagi.. nama laki dia Mizi. Tarmizi. penah aku dengan ibu masa kecik2 dulu..skodeng acik Mizi bawak balik awek tidur kat rumah padahal Cik Ina tak de. peh. maksiat.maksiat. lepas tu..ada sekali tu..aku dengar cik mizi pukul cik ina. kena belasah habis.sian doe bila dia datang kat rumah aku mengadu sebab tak tahan.

tang anak dia ni aku malas nak dengar. aku nak je masuk bilik. tapi ibu dengan ayah dah start bukak cerita. Syafiq. umur sama dengan aku. aku bajet..sekarang ni mesti jadi budak hot idaman malaya lah. kah3..wel..aku memang dah lupa sepenuhnya muka dia..tapi yang aku pelik tu..ibu boleh siap nak lukis lagi doe!."kulit hitam manis..hidung mancung,bulu mata lentik.." appeda..yang si Ammar adik Syafiq pun dia ingat. aku dah lupa. seyes dah lupa.

baru2 ni.. kitorang dapat invite. dari orang2 shah alam. Kak Mas sebelah rumah aku dulu.. nak kawen.. dorang kawen beramai2. peh.mesti syok gila kan! tapi kitorang tak pegi. sebab jauh. mak si Kak Mas ni.. aku panggil Acik Kelapa. sebab dia jual kelapa dulu. huhuhu.dia very sweet mom la.. tak pernah marah anak-anak dia kot. yg bestnye..aku selalu dapat ais krim free. hahahaah

ingat lagi.. masa aku 5 tahun. bestie. Liana buat birthday. sekali dengan kakak dia bertunang. adalah makan KFC. banyak gilaaaaa!!! duk syok2 makan ayam tu..biasalah budak tengah nak membesar cm aku ni mestilah ganas sikit..makan..punya makan. tup! bunyi sumthing. aku gigih tulang ayam ke? makan lagi. peh. asal rasa darah? ah lantak lah.. aku makan je semua. telan. dengan tulang2 sekali aku telan. balik rumah. nak gosok gigi.. aku baru perasan. AKU MAKAN GIGI LAH TADI!! hooho..terbahak2 ibu aku gelak.

moral of the story..nak cepat2 patah gigi..kunya tulang ayam. HAHA

p/s : aku terfikir nak carik Cik Ina for sake of ibu. banyak kali dia tanya kot jumpa kt FB. :)

No comments: