Wednesday 20 July 2011

Happy Birthday Ayah

July 19th 1962. Masjid Tanah , Melaka.

Happy 49 Besday Ayah! hoho. walaupun rambutmu dah putih, banyak uban. tapi takpe. still market habis sebab orang senang kenal. haha. Ayah saya kurus kawan-kawan. Semalam 19 kan? aku dah plan dengan adik-beradik yang lain nak buat mini party. i mean. buat bende-bende biasa saje. tapi ni semua antara adik-beradik. Ibu, Nenek, Atuk..semua tak masuk campur. and lastly aku buat sesekor sebab budak-budak tu sekolah. frust. haha.

n sepatutnya semalam ayah pergi Hospital Serdang untuk check up jantung. tapi..dia tak pergi. aku tak boleh nak kata apa. Tapi dia bukan duduk rumah pun. Sehari suntuk dekat dusun buah kat Melaka . duk tunggu durian gugur. Keluarga sebelah Melaka sibuk call suruh balik . abiskan durian tu. gila ke hape?? aku dah pening dah duduk kat rumah yang penuh dengan durian. memang mewah la sapa dekat2 sini. Melantak punya banyak.
n ahad ni..kitorang balik sana lagi.. sebab nak amek durian lagi??? what the fish????????????????/ TAK SUKA!

then, mini party tu pun stil tak jadi. sebab keadaan aku yang tak sihat sepanjang 5 hari tu. kepala berdenyut2 tahap gila babeng ah. nak online pun tak boleh sebab panas dalam melampau. dia tarik urat mata. n setiap kali aku pandang laptop. aku dah tak nampak apa-apa. very bad.

so, tadilah. hari ni kan hari rabu. Angah dengan Alang ponteng koK kat sekolah and tolong aku buat special cake. Mocha cake. ekceli. ni first attempt aku tukar perisa. hahahaha. not bad. moist chocolate topping dengan colourful rice sebagai hiasan. n lukis muka ayah guna serbuk gula  yang dah blender. hoho. nice nice. n malam ni part paling best. AYAH NAK BELANJA MAKAN LUAR!!! ho yeah. masa untuk kikis wallet ayah. huhu.

Fakta tentang Ayah.

- Very Super Duper Heavy Smoker. Fevret, gudang garam n surya.
- Kurus
- Tinggi. (kalau aku ada sebelah, aku paras bahu je atau leher. XD)
- Tak suka bercakap. (kurang 100 perkataan sehari)
- Tak suka makan luar. ( goner penat pun, tetap suruh ibu masak jugak)
- Kencing manis n sakit jantung
- Darah pahlawan Naning. (seriously tak sedar diri bila kata dia family Hang Tuah.haha)
- Anak lelaki sulung.
- Suka pendam perasaan.
- Susah nak beramah mesra dengan orang. (sape boleh cakap dgn ayah smpi gelak2. HEBAT ANDA!)
- Racer masa muda-mudi.
- Dulu, kaki rempit kat KL n Penang.
- Very good in wiring.
- Ex-executive (stop sebab dah malas nak mengadap muka bos cam haram)
- Suka bercucuk tanam.
- Sangat tak kesah kalau aku nak mengamuk tak tentu hala kat rumah. (sikit lah. haha)
- Susah nak marah.
- Tak pernah menghalang minat anak-anak. (kadang2 susah jugak. sebab.."Sukahati alonglah")
- SANGAT GILA dengan hobi dia. MEMANCING.
- suka ubah suai kereta,motor, n blablba..(contohnya..tengok Kriss aku)
- Suka warna putih.
- Tak suka shopping.
- Suka suruh aku masak macam-macam. (seb bek makan sampai licin. haha)
- Suka pakai seluar pendek 24 jam.


hoho. banyak pulak facts pasal ayah. tapi paling tak boleh blah ayat dia bila aku suruh inaikan rambut.." biarlah, ayahkan terkenal dengan rambut putih cmni. dorang mana ada." peh. terbaekk!

n aku sangatlah hormat ayah. kalau boleh, sikit pun aku tak nak dia terasa. terluka. or tersedih. n aku bersyukur sebab ayah tak carik ibu lain untuk kitorang. haha.(sebab ayah tak suka makan luar kot. haha). aku harap my future encik housemate, tak suka makan luar. haha.

p/s : seronok gila Apak ada kat rumah ni seminggu.yahoooo..

No comments: