Wednesday 6 July 2011

Henfon aku cikaiii jerrr...

Assalamualaikum. *kelly killie klarcson. huhu

tadi ada leh kenalan kpop aku buat status pasal dia setia kat nombor fon dia dah 8 tahun. pastu tadi..buat pertama kalinya.dia register no celcom. huhu. jujur lah.. aku dah tak ingat bape banyak nombor aku tukar. yang aku tau..tiap2 kali aku pindah dari satu tempat tu..aku beli nombor baru. haha.. n tak silap aku.. 2 tahun sekali aku mesti tukar number baru. so, nombor maxis sekarang ni dah cukup 2 tahun 24 July ni. nak tukar ker tak? haha tak kot.. sebab ada sentimental value lah. (:

henfon. aku ni bukanlah jenis nak mintak pujuk rayu macam sesetengah orang. yang dah ada henfon canggih..siap berkamera..bluetooth..internet bagai..tapi,bila nampak ada product baru keluar.. mula la terhegeh2.. mintak kat mak abah, mintak kat abang kakak..yang ada boyfren.mintak kat boyfren. sekarang ni tgh hot blackberry,bluberry,strawberry.. lepas tu..aku baru perasan.. dah kembali zaman dolu2. henfon besar gedabak.apa.. iPAD? xbest lah. kena usung macam bawak kamus pulak.

aku ekceli tak terfikir nak dapat henfon dari ayah. sebab aku rasa macam mustahil je kan. ye lah time tu. henfon mahal lagi. mana macam budak sekarang. darjah 1 dah pakai henfon.alasan..senang nak call mak abah. lepas tu,yang ada makwe/pak we.. 24 bergayut tak hengat dunia. kononnya..tengah bahgia. sebanarnya.. buang masa,buang duit,buang pahala! aku tak pernah beli henfon sendiri..semuanya yang ayah dah guna. sebab aku pun bukan nak buat apa. just type msg,tekan send. dapat msg.reply. orang call,angkat. set alarm. tu je lah. haha.so..memang tak guna kan bagi henfon memahal kat aku. kuikui

Form 1 : Nokia lama. yang panjang. num Digi.
Form 2 : Motorolla E5 kot. num sama
Form 3 : Nokia lama balik sebab aku hancurkan Motorolla. num Celcom
Form 4 : Nokia 3310 sebab bateri Nokia lama aku patahkan. num Maxis
Form 5 : Nokia ape ntah.Ayah dapat Express Music touch screen. num Celcom baru
PLKN    : Nokia rerama. tukar dengan ibu. num sama.
Asasi    : Nokia ape ntah balik. beli num satu lagi Maxis. 24 July.
1st Y    : tambah Nokia satu lagi. atok bagi . num Maxis sama. Celcom baru coz yg lama aku patahkan sebab tengah bergadoh dengan kawan. huhu

see, ni nak masuk 2nd Y..tak tau nak tukar ke tak. hahahaha. yang aku tau.. kalau balik rumah..aku tak penah top up henfon. sebab aku amek je kedit atok aku. dia kalau top up mana main seploh seploh.. 30hengget terus. kah3.

p/s : ada henfon sampai dua. tapi nak berbunyi punya lah payah dalam sehari.kah3.

No comments: