Wednesday 6 July 2011

Pantai itu.

Tengok jam. Pukul 11.40 malam.

Tenangnya rasa kalau..

sekarang ni aku tengah bercuti dekat sebuah tempat kat tepi pantai. Datang bukan dengan kekasih hati..tapi dengan kawan. tak terlalu ramai..cukuplah dengan diorang yang aku perlukan. wakti macam ni dah tengah malam. diorang dekat chalet masing2. aku seorang duduk kat atas pasir yang putih.sambil tengok langit tanpa berfikir apa-apa. n tiba2,,aku pejam mata. dengar deruan angin laut yang menderu. angin sejuk dan nyaman yang cukup kuat untuk buat tudung aku  berterbangan. sambil tu.. terdengar dari jauh.. petikan gitar sekumpulan anak muda bujang yang menyanyi entah-lagu-apa.

aku pejam mata. teringat zaman-zaman jahiliah. buat jenayah macam-macam.kadang-kadang aku senyum. dan kadang-kadang aku termalu sendiri. haha. tu kisah lama. kisah waktu muda rumaja. haha. tak lama lepas tu..kawan-kawan aku datang. seorang bawak gitar,sorang lagi bawak snacks. sorang lagi tak bawa apa-apa. emm. nak bergosip lah tu. kami duduk sederet. sunyi. masing2 dengan khayalan masing2. mungkin teringat pada masa lampau.. alangkah indahnya...

malam mungkin dah berganjak pagi. tapi apalah sangat bagi kami. chill la bro, malam masih muda! haha. rancak sangat membahan sampai tak sedar masa. entah la.. itu mungkin yang pertama dan terakhir. seronok imbas balik cerita mula-mula perkenalan dan seterusnya.. kadang2 tu.. sedih datang. rasa kesal. ye lah.. nak patah balik pun dah tak guna. benda dah jadi. nasi pun dah jadi bubur.

tapi itu lah.. ini angan aku saje. entah jadi entah tidak. nampak gaya macam tak. biarlah Allah yang tentukan semua. kita ni sebagai hambaNya mampu berdoa dah berserah. gud luck lah kawan. semoga kau tabah dan kuat berusaha. jangan menyesal dan sedih. kitorang ada dengan kau. mungkin jauh tapi...yang lepas tu mungkin pertemuan terakhir. aku bukan nak emosional. aku bukan nak sedih. tapi kitorang sayang kau. bila dapat tau macam ni..dengan masing2 jauh.. sorang kat utara..sorang kat selatan. sorang macam ni..sorang macam tu..terkilan lah jugak.. tapi tak pe lah... kuatkan semangat. ada jodoh..panjang umur..jumpa lah kita..even masa tu semua dah beranak cucu. haha

p/s : jeles tengok Cinta Batu Karang.

No comments: