Friday 15 July 2011

Aku bangga jadi anak felda

aku lately malas sangat nak baca surat khabar. cukup malas. tapi tadi aku tengok atuk ada baca paper. aku still buat bodoh. entah camne time aku lepak tadi..berminat pulak nak tengok paper. macam cantik je design. sekali.. lah.Surat khabar edisi khas Hari Peneroka ke-55. aku usah cover. eh..asal macam kenal? ohh Tok Cik!! Acik Nan pun ada..


so, aku selak dalam lagi. selak selak. baca baca. aku jumpa macam-macam cerita. power doeh orang2 kampung ni. jangan sangka kami sengkek tapi bodoh. tengok Cik Aman, anak Tok Cik Anjang aku pun ada lah. hoho.. banyak gak cerita Felda Sungai Kelamah keluar.


Tok Cik ni abang atuk aku. kan aku pernah cerita yang kitorang memang satu felda. die pernah dapat AMN. tapi seyes aku tak tau menatang apa tu. haha. sekarang ni dia jadi Nazir masjid felda. Orang kuat sekolah. kiranya anak-anak dia memang aktif la kat sini. kitorang jer yang buat low-profile. hohohoho. cuma..well, tak semuanya manis dan indah kan? mesti ada busuk sikit. tapi buat apa nak cerita. perabeh borehhh je.


aku ekceli terkejut sebab aku selalu jugak pergi umah tok cik hantar lauk kalau kitorang masak bende pelik2. haha. tapi aku tak pernah pulak dengar dorang panggil Cik Aman "Apak". setahu aku lah kan..Pak su aku kat  Semenyih tu je yang kitorang panggil Apak. haha. Apak ekceli stands for Bapak. memang anak bongsu dalam family, kalau lelaki dipanggil Apak. lepas tu aku terfikir. dah tu, since adik Ezzly tu bongsu, means anak kitorang kena panggil dia Apak? hoho..siyes lawak.









apesal wartawan tu tak datang interbiu aku? aku lepak kat rumah je kot. HAHAHA


p/s: nice info Felda. congrates.

No comments: