Thursday 14 July 2011

Storyteller 1 : Buntu

mula mula ,idea bersepah macam duit baru turun dari langit. mata rasa besar. tak sabar-sabar nak taip. tapi, bila jari dah elok atas keyboard, terus jadi 'freez'. yang tadi duk mencurah-curah macam air keluar dari batang paip terus jadi kering kontang. baru taip sikit,dah blur..ohh camni perasaan jadi penulis ye. last-last taip mana yang rasa okay. lepas tu draft je. satu hal aku nak edit balik.


idea. bukan senang nak jadi writer berjaya. yang boleh tarik ribu-ribu follower baca. aku tak mintak pun dorang baca. sebab sukahati aku lah kan ni cerita aku. so, aku nak guna bahasa madah pujangga ke..bahasa tuk nenek moyang aku ke..sukahati lah kan?


tadi..aku ada terfikir nak buat sumthing.  tapi kena jugak mintak pendapat seseorang. last-last seb bek aten ada. dush dush. pot pet pot pet. dah decide nak buat apa.. dah nampak dah jalan cerita. sebab easy. original story, cuma watak lain lah. so, sesapa yang mungkin TERjumpa dan TERbaca tu.. kalau terasa macam awak yang berlakon. saya mintak maaf. saya pinjam tau.hahaha.


thanks babe. nanti dah siap kau jadi editor lah. haha.


p/s : kalau ada kenkorang yang rasa macam nak suruh aku buat cerita pasal korang. tak de hal. boleh. tapi tengok,idea aku puasa ke tak okay. haha. leave msg je kat comment. :)

No comments: