Wednesday 13 July 2011

Mari Masuk Opis

tak sia-sia aku tak leh tido hari ni. ada meatball disebalik spaghetti upenye. Jam pukul 5.30pg. maknenye dah 2jam lebih aku duk berblogging tak sudah-sudah. perut dah lapar ni. ohh ya. aku nak cite ni. haha.. aku baru perasan yang semalam aku makan nasi sesenduk je sehari! HAHAHAHA. boleh pulak tak rasa pape..tapi akibatnye tanggung la..pukul 4.30pagi dah merayap kat dapur..cari bende kunyah2. tapi xde plak. ade tapi tak berkenan dihati. kalau makan ais krim plak cmne? wohaaa...pepagi buta mencanak naik sakit gigi aku kang. haha.


aku dah nekad. kalau pukul 5 tepat ibu tak keluar bilik. aku masuk dapur pegi bantai goreng hotdog. gulung2 dengan roti...sekali.. ibu bangun. hasilnya...elok2 je ibu tutup api dapur. aku keluar bilik,bukak fridge,amek telur..amek kuali,letak minyak..goreng.. ho yeahhh.. mari makan nasi goreng! Sekarang aku dah kenyang.


tengah sedap menghayati kenikmatan nasi goreng...tetiba..


nenek  : "asal bangun awal bonar ghini? lapar ko?" mentang2 aku tgh makan nasi dengan gempaknye!
aku      : :tak leh tido lah nek. tadi adik kejut bangun.skrg dah lapar. hehe"
nenek  : "eloklah tu..kang ikut nenek poie kobun yo. atuk domam."
aku      : "boleh-boleh. tarak hal la nek. kicik ja." haha


pegi ofis. masuk kebun la meaning dia. oleh sebab semalam atuk dah noreh.. hari ni ngopek je..alah..small the matter la. kobok dengan tangan je. mula2 memang la busuk. tapi lama-lama dah tak kesah. orang bandar tak masuk kebun je kata busuk. hahaha.. duit oh! sekilo RM6. satu hari dalam 30kg..30x6= RM180. ha, amek kau, sehari 180. kalau sebulan..tolak cuti sesuka hati dalam 6 hari. dah 24 hari..24 x 180= kire sendiri. mau ribu2 jugak kan. haha






aku edit sikit la sebab gatal pegi kebun buat free hair je. aha..ni tahun lepas kot. time first time try masuk kebun. hoho..satu set lengkap baju sukan PLKN tu. dengan topi2 sekali. but je tak. haha

No comments: