Tuesday 12 July 2011

Cabaran Ibu 2 : Jadilah Wanita Sebenar Dalam Tempoh 5 tahun.

dari semalam ibu duk pujuk rayu aku suruh buat tempeyek. sejak dia tau aku peminat setia satu website ni..xsudah2 dia suruh aku test tu test buat ni. so..aku sebagai anak yang baek dan taat patuh pada ibu bapa..aku buatlah time minum petang tadi..pergh cubaan pertama berhasil! wahahahhaha..jadinya.. terlebih rangup! ermm marvelous! weekend ni balik rumah wan nak bawak la..jadi buah tangan.. dah 3 minggu aku tak balik tengok wan kat Rembau.

pastu..duk tengah masak2 tu..ntah cmne boleh pulak timbul satu isu. tak silap aku pasal baju kurung kot. gara-gara tu pun ibu dah buat satu lagi cabaran. TRANSFORM KE ARAH WANITA SEBENAR. original girl beb!! mana aku nak cikai?? 5 tahun beb!!! selama 18 tahun aku hidup penuh dual personality..bila masuk asasi baru nak berubah sikit.. inikan 5 tahun? mau merana aku..n ayat paling sengal lagi.."ibu percaya..mesti ada satu sebab yang akan buat along berubah." kalau aku tak berubah jugak dalam masa 5 tahun..dia kata..dia sendiri akan amek tindakan.

pergh.. macamlah aku ni tomboy semedanggg...ni yang nak tacing ni. cam tak suka je aku jadi camni...pastu duk berangan2 pikir pasal cabaran tu lah.. aku tak perasan kacang aku guna untuk buat tempeyek tu boleh pulak meletop. n minyak panas tu terbang.. tau arah mana?? MATA AKU BABE!!! gila rasa nak meraung jugak lah.. pedih giler.. takot buta...siyess takut....kecoh satu rumah bila dengar aku jerit tadi..puas dorang pujuk bukak mata perlahan2..dah lama2 baru berani.. alhamdulillah.. kena kelopak mata je rupanya..kembong je dah kelopak mata tu..ni ha..adoii.. pedih.. ntah krim ape si alang sapu..pelik je..

p/s : cabaran no 1 pun xterlaksana lagi ..nk tambah satu lagi.mmg nak aniaya aku lah ibu ni..

No comments: