Friday 8 July 2011

Kenapa dengan aku? Pelik ke?

well. ada orang tanya aku kenapa aku tak suka terang, tak suka tengok wayang bagai.. haha. aku rasa macam nak gelak pulak bila duk fikir nak explen camne. okay lah awak..saya explain nih. pay attention tau!

Tak suka terang.
aku bukan tak suka terang. cuma aku ada masalah sikit bila berada dalam keadaan terang. First, aku ada migrain yang sangat teruk dan alah pada cahaya terang. Once aku berdiri atau tengok cahaya lelama..kepala aku sakit gila babeng..n time tu..korang tengok la aku macam lipas kudung carik tempat yang gelap n tak de orang. macam sudut bilik ke, bawah meja ke..n time-time tu jugak aku nak muntah. so, jangan lah nak carik pasal nak tanya aku macam-macam time tu..kononnye care lah. haha.


Tak suka orang ramai
contoh tempat orang ramai adalah pasar malam. aku kalau pegi pasar malam tak lebih dari sejam. bergantung pada keluasan tapak pasar malam tu lah. contohnya pasar malam seksyen 16, Bangi. aku pegi..paling banyak pun 2 kali round. tu pun kalau tahap terdesak sesangat. sebab biasanya,aku memang akan plan nak beli apa dulu sebelum melangkah masuk dalam pasar. kalau tak caye,tanya aten. dia ajer yang faham aku camne. sebab tu jugak aku jarang pegi pasar waktu peak time macam pukul 8mlm ke atas. kau nak tengok aku pengsan ke?? before ni pun.. dah bape kali aku nak pitam kat pasar. senang citer tiap2 kali aku pegi pasar lah. mula2..aku rasa pening sikit..lepas tu perut rasa mual..tekak rasa pahit..lepas tu..aku dah tak nampak jalan. tandanya senang..kalau aku senyap tu dah nak kena lah.

Sebab tu,bukan calang2 orang boleh kuar date dengan aku. Since aku duk bangi ni, selain pasar malam.. Alamanda waktu weekend adalah waktu aku paling menyampah nak jengah. Sumpah memang nak kasi aku mampus cepat sapa ajak aku pegi sana time ramai orang tu. haha. yes..macam ala..ala romantik sikit kan. euwwww.

Tak suka tengok wayang.
Sukahati korang lah kalau nak gelakkan aku ke hapa. tapi frankly speaking..sepanjang aku hidup selama 20 tahun ni.. tak sampai 10 kali pun aku jejak kaki kat cinema. haha. My first movie is. Ghost Of My Girlfriend Past. 2009. Menggigil-gigil aku masuk cinema. time tu kat GSC Midvalley lah. aku tak suka sebab.. first.. kerusi dia tak syok. tak leh nak landing2 ke hape. nak buat style baby berenang semua tak leh. then, tak leh nak makan ice cream or kerepek suka hati kita. Lepas tu kena choice nak tengok movie apa. kalau kat rumah tu.. mak oiiii. heaven gila.. aku nak gelak sambil balik bantal pun tak pe. haha.lepas tu tak de la sejuk mana..sebab aku ni allergic kalau sejuk-sejuk ni.. kalau tak.. cepat ake bulu roma aku mencanak naik. haha

Tak suka melancong
Senang kan nak handle aku? sebab aku ni memang tak suka nak merayap tak tentu hala. kalau paling hard up pun kalau ada member yang rapat tahap cipan tenuk je. kalau dengan dorang.. balik 4-5pagi pun aku tak kisah.haha. aku bukan tak suka melancong..cuma aku suka lepak je. aku tak suka gerak bebanyak sebab aku ada problem dekat cerebrum ni yang tak suka tengok orang ramai-ramai. haha. better.. duduk kat satu tempat..duduk diam-diam. sebab tu aku tengah ternak lemak. kat rumah.. duduk diam diam depan tv. tak pun atas katil. hahahahahaha.

see...simple je kot life aku.. xde pulak nak pegi main golf ke hape.nak teman awek shopping siap main kad kredit gores dan menang. hahahahahaha. tapi satu je aku musykil..aku masih mencari..seseorang..tak kisah lelaki atau perempuan..yang betul2..boleh tahan peel aku ni. sedangkan family sendiri xtahan.. inikan orang lain..

No comments: