Monday 11 July 2011

Durian lagik!

TERBELIAK. itu je yang mampu aku gambarkan perasaan aku bila nenek ajak pegi beli durian kat Batang Melaka. damn. jauh gila. lalu hutan belantara bagai. dah nak sampai Alor Gajah dah. aku ingat dekat je sebab nenek kata dekat simpang Pekan Gemencheh je. hoho..bangun tidur terus pi. patutlah namanya Batang Melaka. sebab jalannye lurus macam batang pokok. wakakakakaka.

2 bakul RM30. so, 1 bakul RM15..sambil pilih2 duk makan sebijik durian mahal. Mahal la sangat..padahal RM3 je sebijik. wakakakaka.. kat tepi jalan tu je melantak durian. *padahal kat rumah dah tak muat even 2 peti ais dah kena sumbat dengan durian. 3 hari lepas nenek dah beli berbakul2 durian..total RM98. aku tak usik lagi even seketul. pastu semalam, ibu pulak beli lagi durian..buat koleksi tempoyak. ho ya.. aku lupa.. yang ni nenek aku beli untuk buat stok tempoyak berapa tahun ntah.. seyes banyak..

penuh satu kereta. kepala aku ni berdenyut2. nak fokus kt driving pun susah.:) oh ya.. lagi 2 minggu aku balik dusun Melaka semula. sebab semalam ayah kata ada lagi 10 pokok tak gugur. lagi 2 mggu mesti heaven! hoho











p/s : sorry,aku malas nak susun gambar2 ni. main upload je. kah333..atuk n nenek in the pics.

No comments: