Wednesday 31 August 2011

Syawal : 1st tiring day

1st syawal | 30 August 2011


gedik sangat tidur pukul 5 pagi, terimalah natijahnya. dikejutkan dengan cara paling kejam sekali oleh adik2sepupu ku yang tersangatlahhhhh comel kan!


+ ayonnnnnnggg, anyun. ayi yaye niii.
- sat la. ngantuk lah.
+ kak longggggg, mak teh dah marah tuuu.
- 5minits!
+ along! orang dah dapat duit raya lahhhh. cepat la bangun!


okay. aku bajet pukul 7-8. sekali 09.55am okay!!!!!!!!!! what the hell babe. haha. bangun2. bukak pintu, drama bersiri air mata tengah shooting. aku dengan selamber badaknya pegi lalu depan semua orang and kecoh nak gosok baju raya. the worse, aku tak perasan ayah tengah on handycam, rakam everything. OHEMMJIIII. kantoii gila babi ah. hahaha


konon nak follow pegi kubur. alhamdulillah. cuaca mendung. tak panas.tak hujan. jalan? of kos dah macam ikan sardin cap marina dah depan umah aku ni. sumer pakat jalan kaki je. aku tinggai umah dengan pak ngah n mak ngah. sebab pak ngah buasirrr pulak dahhh. free le kena sebijik time tu.


+ ni lah raya fes kak long paling bermakna.
- kenapa pulak?
+ giler terlajak sampai pukul 10!
- haih. semalam buat apa tak tidur. mesej pakwe ke?
+ ini org single tau.haha. hmm. ada lah ngorat orang jauhh nun kat utara. :p

ngeri bhai jadi orang terakhir join venture salam2 ni. orang suspek aku nanges. padahal. gelak tak bleh blah! ye ah. dengan pompuan2 sumer cium pipi. sampai bila time Apak, aku duk kalut sangat sampai nak cium pipi dia! haha. habis. blusher aku dah keluar. kah3. duit raya? takdeee.:p [tipu]


then, semua budak2 kena halau pergi beraya. aku duk sibuk mitak mercun kat atuk. "atukkkkk,nak mercun. bleh la bleh la..". hamekk.segenggam atuk aku bagi. haha. budak2 nak datang raya pun tak jadi. BOMMMM!  aku pedulik hape pakai baju kurung ke tak kan? haha. bila orang datang pun, aku bukan buat air. anak dara lain ramai. aku? main PSP je sambil tgk tv. :)


then, pukul 6lebih kitorg gerak balik Rembau. sebelah ayah pulak. giler stuck dalam jam kat Gemencheh. last2, lalu shortcut Bukit Rokan-Bukit Inas-Rembau. uwekkkkk!!! muntah terbelahak aku ikut jalan bukit bukau. dah la dari pagi minum air gas je. singgah supermarket beli Butterscotch. harap maklum. fes raya memang aku tak kan sentuh makanan!


sampai rumah Wan. tengok ada family Pak Lang and Mak Long aje. Pak Su tak jadi balik. hmmm. ada sorang je la budak kecik. Anuar Hakim. rumah kecik. orang ramai. memang berhimpit la. tengok Nur Kasih pun tak aman. untung jadi kakak sepupu paling besar nih. suruh sekali je semua orang buatkan. ada kuli beb! hahahaha.


p/s : First time sepanjang hidup aku pakai baju kurung sehari suntuk. gud job kill. bak kata atuk : " baru lah macam perempuan cucu atuk ni ha. cantik jeee." thank you atuk! :)



No comments: