Thursday 11 August 2011

Abang Imam ROCK



+ sape jadi imam?
- berahim..
+ berahim mane?
- berahim milo


milo? kah3. alkisahnya camni. semalam punya terawikh kucar kacir gila. biasanya pukul 10 malam semua orang mesti dah sampai rumah..semalam lambat dari waktu asal. bukan sebab ada tahlil..tapi imam tak regular pulak yang duty hari ni. kah3. mau taknye makmum-makmum semua tak khusyuk solat. orang biasanya buat witir 3 rakaat.. imam ni terlebih rajin..lepas 3 rakaat witir, siap baca doa dah bagai, makmum semua dah ready nak balik, boleh dia bangun sambung lagi 2 rakaat witir. kah3. geleng kepala semua makmum. (kill, tak baik gelak.) masalahnya, memang buat lawak doh. semua orang tahan je dalam perut.


sebenarnya. yang jadi imam malam tadi, imam ganti je. bukan orang kampung pulak tu. orang taman bawah jalan besar nun. sebab dua2 imam masjid kariah felda ni tak sihat. sorang sakit jantung kot..sorang lagi pitam bila nak masuk waktu. yang Berahim Milo tu lah yang pitam. aku panggil Tok Imam Skuter. sebab dia bawak skuter Ego bapak ah.."jalan ini aku yang punya!". sampai aku yang sebesar2 alam pun tak dinampaknya. ish3. nenek cerita kisah tok imam ni dengan bini dia..


satu hari bini Tok Imam Skuter ni suruh pegi pasar malam beli jagung. dia bagilah RM50 kat tuk imam..bila balik umah je..


+ bang, kenapa beli banyak sangat jagung ni? free ke?
- taklah. awak yang bagi saya RM5O. saya habiskan je la semua.
+ RM50 bangg??? astaghfirullahalazim..saya suh beli sikit je!
- alah, nanti tak payah saya beli lagi. awak simpan je la dalam peti ais.


kah3. aku dah rasa macam nak guling-guling dah kat situ. seb bek tengah makan nasi. senak wey gelak! haha...lepas tu..dua minggu lepas kot. atuk aku pegi jemaah isyak kat masjid. biasalah bulan biasa..mana ramai sangat orang nak pi masjid. yang ada pun tua-tua. korang tau Tok Imam Skuter cakap ape?


" habih sumo mampuih ko oghang kek sini?" (habis semua mampus ke orang kat sini)


 KAH333333333. gila ah rock habis. selambe je dia cakap guna mikrofon. walaweyy..memang tahun ni aku nak ajak dia raya kat umah aku lah. boleh berkenalan. kah3.ohh ya, kenapa dia glemer dengan Berahim Rock dalam kalangan geng lepak atuk aku? sebab,bila kat kedai teh bawah sana..kalau nak minum je.."milah, bagi den air milo pokat yo". haaa. tu lah kisah die..haha




ok. tu je nak merepak. tapi mmg lawak ah Tuk Imam Skuter nih. :)

2 comments:

Cik Adi said...

Lawak sangat ni. memang lau imam baca lama2 memang xkusyuk ar beb. haha.

Kill said...

hahah. kan kan? tak tahan weh aku nak gelak :)