Wednesday 10 August 2011

Day out perabih duit!

hari ni sedikit badmood sebab badan tak larat sangat. dah terasa kembar aku nak datang. kembar yang bernama demam. ekceli dari malam tadi. bak kata ibu aku , dah macam orang baru lepas beranak. sebab apa ibu aku kata camtu. sebab..pakai kain batik ( asik terlondeh, so ikat guna belt), sweater, stoking, muka penuh bedak sejuk, rambut je tak sanggul tinggi2 sbb tak reti buat rambut. kah3. lepas tu muka toya. zzzz.

then, petang tadi, lepas hantar ibu aku pegi kedai. tengok atuk aku tengah letak gel kat rambut and sikat2 macam nak pegi dating. n aku pun tanyalah. katanya nak pegi beli ubat. so, memandangkan aku boring. aku pegi jelah. buat cuci mata. tapi taknak drive. nak jadi bos duduk kat belakang. mak datukkk.. bapak laju gila atuk aku bawak. tu lah dah lame tak jadi bos menempel kat seat belakang! peh.

muka toya. masa otw pegi Gemas..saje lalu jalan jauh. sebab atuk tau aku suka tengok sawah padi yang tak berapa nak indah kat Londah tu. nak dekat2 sampai..aku pun bukak tingkap besar2.. n sangkut muka kat situ. senyummmmmmmmmmm banyak2 sebab tengok sawah padi yang hijau tu! udara pun best! bak kata atuk aku..

" baru la nak senyum. kalau tak..monyokkk memanjang dalam rumah".

haha. atuk nenek aku ni dorg memang alert kalau aku badmood. mana taknya. dari pagi tadi..seketul suara pun aku tak keluarkan. stakat angguk n 'hmmm'. tu je. ha.. habis toghobang tudung den dek garo atuk morompit tongah kampung. haihla..ke mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke cucu. kah3.

motif pegi Gemas adalah nak suruh aku shopping rupanya. haha. ekceli dah berbuih2 nak bengang atuk n nenek aku duk pujuk beli baju ke seluar ke tudung ke hape ke.. masalahnyee.. AKU TAK SUKA SHOPPING BAJU. sekian, timaseh :) keh3. lepas satu kedai ke satu kedai. semuanya aku tak pandang. serius aku tak nak langsung. ekceli aku suka shopping sorang2. hehe.

last2, bila atuk aku dah bengang..

+ selagi tak beli pape, jangan harap nak balik rumah!
- ala..malas la. along tak nak.
+ tak de2. beli jugak. atuk kata beli, beli.

aku senyap je. memandangkan hari ni atuk yang drive (aku? dua-dua henfon, wallet, ic, lesen sume tinggai kat umah. malas). aku ikut je la.. sampai kat satu kedai ni. cepat2 aku masuk (tanda protes). dalam masa 5 minit, siap. aku dah letak kat kaunter. 

+ nah. kata atuk nak bayar.
- dua helai ni je? lain? beli la bende elok sikit. koyak sana sini.
+ tak yah la tuk. nanti kita beli lagi kalau along nak. ni pesyen lah!
- betul nanti? dah macam baju mat rempit.
+ i ye lah. 

see. untung tak dapat aku jadi cucu? memang save budget. tak yah nak pening kepala. hehe. pape pun thanks la atuk n nenek. sorry sebab along dah buat atuk n nenek bengang gila babeng dalam dua minggu ni. (aku tak nak beli pun kena marah. kang aku jadi kaki shopping, baru tau.)

p/s : dah jumpa jeans idaman. keh3 :)

No comments: