Wednesday 3 August 2011

Hari ni saya rajin sangat!

yup! hari ni saya tersangatlah rajin!. rajin serajin rajinnya. mesti bangga ibu ayah sebab Allah anugerahkan saya pada mereka. hahaha. dush. gila bengkak hidung aku! tak de lah.. hari ni hari ketiga berpuasa..n rutin macam biasalah...cuma, aku tak rasa penat langsung. even semalam tak tido. haha. ok, tipu..aku tidur lebih kurg 40 minit sebelum sahur. itupun la seb baik ibu kejut. lepas subuh ye..sambung tido balik. hahahaha.. tapi tak lama pun. cukup untuk kasi hilang pedih mata je. 


bangun-bangun terus dah kena prepare untuk berniaga. ops. bukan aku ye yang berniaga. ibu je. aku tolong kemas2. nanti dapat duit raya lebih!!! HAHA. hari ni punya menu..


- gulai perut campur rebung
- sambal tempe + kentang ( ada atuk mana entah demand sruh buat)
- donut cokelat ( wajib hari2)
- karipap (wajib hari2)
- pulut panggang (peh .lenguh gila nak bungkus byk2!)
- pau kacang merah
- badak berendam
- masala vadai


ok tu je. haha. n macam biasa.. paling laku n cepat habis mestilah donut cokelat. tak sampai setengah jam..dah lesap. semua budak2 yang beli. termasuk sekolah menengah. lepas tu, aku dah tau dah kueh kegemaran orang2 kat sini! BADAK BERENDAM! hahah.. yang tak bleh blah ibu cerita..semua yang beli, budak2 lelaki bujang yang suka melepak ..yang suka merempit depan umah aku tu.. yang rambut merah macam belatuk..kah3.peh. seb bek bukan aku yang buat. kalau tak.. aku letak julap je terus...


yang rajinnya aku...sanggup tu ulang alik dari rumah ke ibu banyak2 kali..hanya untuk amek sebiji bekas kuih. SEBIJI. lepas tu balik.. konon tak nak kasi semua orang penat la..so, berhempas pulas sental pinggan mangkuk, sapu n mop lantai..bancuh air siap2, potong buah bagai.. just pinggan n cawan je tak siap terhidang atas meja!. haha rajin tak? ok sapae nak tempah aku boleh, sejam rm10. konfom puas hati. haha


esok punya menu..serius aku tak tau. kah3. dunkin donut je la kan? opss BIG APPLE! owh rindu Putrajaya. :)



p/s : ramainye kawan saya tak puasa hari ni! HAHAHAHA

No comments: