Wednesday 10 August 2011

BAU YANG BUAT AKU HIGH GILA

aku tengah high ni. bukan stim. tapi high. bukan makan pil ecstacy or coke + panadol bagai. tapi baru aje lepas buat bende yang dah lame aku tak rasa. wut the fish? cmni..aku tengah lepak2, baring2 mengadap laptop. tetibe aku rasa macam bilik ni gelap sangat. sejuk rasanya. langsir aku dah selak dah time kemas tadi. tingkap pun dah bukak. kenapa ek? (mata stil tanak lepas dari youtube ni). ok lah, lari kejap.


toleh-toleh kepala tengok kat luar dah mendung.gelap sangat. tapi rasa macam sweet je time ni. haha. romantik even sekor2. aku pun pegilah kat tingkap. slide kan ke tepi supaya ada ruang lagi besar untuk aku menempel. then, elok je aku terpacak, hujan pun turun...


hmmmm..best sangat bau dia. suka gila. hati yang terasa gundah gulana terus jadi relaks serelaksnya. rumah sunyi sebab semua orang buat keje masing2. adik2 sekolah. so. aku pun jadi princess lah. aku off mp3 laptop. senyap. aku tutup mata and dengar bunyi hujan turun sambil sedut kuat-kuat bau rumput yang basah kena air hujan tu. then, senyum sekor2. sebab rasa best gila nak mati! masa kat um dulu, bila tiap kali hujan renyai2, aku suka turun tasik.sbb duduk kat tingkat 7 mana bau pape. pakai tshirt amek payung. pegi kat tasik. mandi hujan. lepas tu kena marah sebab demam.


kalau kat ukm pulak. lepas hujan je, aku suka lalu dekat padang bola pintu guard tu. bau rumput dia buat aku high and khayal! try me lah. memang aku pejam mata time bawak motor. haha.


and ada lagi few bau yang aku suka and high kalau terbau mende tu...memang HIGH GILA!


1- bau asap diesel . aku pun tak tau kenapa aku suka. kalau kat highway tu, memang sengaja tak nak bukak air cond. haha. tapi tak baik untuk kesihatan. kimia tu. hazardous.


2- bau laut dan tasik . aku mabuk laut sejak kena lambung kat ombak masa naik bot nelayan pegi candat sotong kat Laut China Selatan 4 tahun lepas. time tu kat China tengah gempa bumi. effect sampai Malaysia. termuntah belahak aku tengah laut tu. tapi bau laut tetap dihati.


3- bau perfume lelaki. aku bukan tergoda cuma high je. rasa relaks sesangat kalau ada terbau tu. tak kisah la Dashing ke Polo ke happeke. janji bau die yang jenis maskulin. memang tetibe rasa cam naik semangat. haha. those guys, yang ni dont try me. kang aku kejar kau je memanjang. haha. sebab tu aku suka pakai perfume lelaki. :)


4- bau rumput lepas potong. korang tau part mana yang aku sayang ukm? RUMPUT. ukm memang kaya lah dengan khazanah hijau dia. pagi2 pegi kuliah, kekadang saje bawak slow bila lalu dekat orang tengah potong rumput. interesting! boleh melekakan. senang citer memang aku suka lah!


5-  bau buku lama. die macam ancient things. tapi aku suka. rasa macam adventure. haha. bau buku baru aku suka tapi kurang la 'syok' dia than bau buku lama. :)




wahhh. CALM gila ni! bukan stim tau!! dah le bulan pose ni. ouh tak baik tak baik. ^^. teringat amni cakap dulu2..bila aku tengah buat satu bende ni (korang tak yah tau.haha).


" kau ni romantik dalam doh. hanya orang tertentu je nampak" ek?? hahaha.

2 comments:

TuJuH BeLaS said...

giler...

Kill said...

hahaha. sampai hati u ckp i gila!