Wednesday 24 August 2011

Jangan benci lebih nanti tersuka lebih

 hari tu aku macam pelesit jemput angah kat sekolah bila dia call dia kena serang gastrik. dah menangis2 dah. angah memang ada gastrik teruk. taip2 bulan dia kena ulang-alik hospital segamat. ubat gastrik dia, 3 bijik sehari. start kena tahun lepas. ingat puasa tahun ni dia okay lah. tapi kena jugak. semput aku berkejar carik kelas dia. dah la sekolah bapak gila jauh dari rumah.


ok. then, aku supposed to be jumpa guru kelas dia yang lembut tu. Sir Syauki. shit. nama bapak tough. sekali bila jumpa depan2, dia yang kecut tengok aku. cenonet je orangnye. haha. ok, aku rasa macam artis bila pergi sekolah angah. semua orang macam tengok Lisa Surihani datang aje. siap menganga. kah3. kau hebat kill.
Syauki ni umur dah 30++. tapi tak kawen. aku rasa sebab dia tak stret kot. minat ala2 dia jugak. tapi entah la..balik2 aku story la kat ibu..


last2. aku pulak kena balik.


+ tak baik ko kata orang camtu.
- ala..memang betul pun. dah cikgu angah tu poyo. bukan lembut tapi entah.
+ cakap lah. nanti kawen dengan orang camtu baru tau.
- ibu nak ke?
+ ibu tak kisah. kalau dah jodoh. ibu terima jugak jadi menantu.


korang tengok! ade ke patut. ni bukan kali pertama okay. ni dah lebih 3 kali ibu doakan aku kawen dengan lelaki lembut. first, bila aku kawan dengan shaer,fad,syam semua. (im sorry guys klo korang ada baca ni)..memang ibu restu habis lah. ok, aku terima sebab..rahsia. :) second, bila aku tengok cerita sutun. third, bila aku berlanggar bahu dengan pekerja kat pasaraya yang lembut. fourth, budak lelaki auww kacau aku masa kat KFC. and this time.. cikgu Syauki. Ya Allah..tunjukkan lah yang terbaik untukku.


alasan ibu terima species ni?


- dorang pandai uruskan rumahtangga
- suka budak2
- suka senyum and buat lawak
- orang yang setia pada satu
- tak cepat panas baran
- kawtimm punya dengan mak mertua


yang paling tak boleh belah punya sebab..


" ELOKLAH ALONG DAPAT LELAKI LEMBUT, BARU PADAN DENGAN AWAK TU YANG GANAS SEMACAM. BARU SEPADAN"


zzzzz. sebab apa ibu kata aku ganas? sebab sejak cuti lelama ni..dah berapa banyak sudu garfu dia aku patahkan. belum kerusi lagi. senang cerita habis semua lah aku patahkan. korang tengok raya ni. konfom pagi raya tu ada bende pecah. macam tahun2 lepas. HAHAHA


p/s : masih tunggu reply inbox dia penuh kesabaran.at least satu perkataan pun tak pe la. :(

No comments: