Friday 19 August 2011

Kecik kecik dah bergaduh, besar nanti nak jadi ape? KL Gangster?

satu hari di bulan puasa. aku tengah syok tengok citer Princess Hour kt ntv7. bunyi motor masuk rumah. okay. adik dah balik. siap je aku amek remote and berdesup nyorokkan dalam periuk belanga kat dapur. konfom dia tak jumpa! hari-hari gaduh jerit terpekik sebab rebut remote je . aku ngan ibu nak tengok korea. adik nak tengok ceria. haila..


tapi hari tu....


+ hai dik, muka badmood je hari ni. penat?
- mmmm. adik letih. puasa kan hari ni.
+ bagus2. darjah satu memang dah kena puasa.
- tapi adik nak puasa sampai sekarang je boleh tak?
+ eh, apesal pulak. tak lame dah ni..
- adik penat la..takde power ni.


n aku dengan muka tanpa syak wasangka nya punn pergila bising. sampai gaduh depan peti ais. main tarik-tarik pintu. akhirnya aku menang yea. beselah along kan kuat! tengok otot ni.^^.


then, masa tengah makan nasi time buka puasa..terkantoilah semua cerita. sebab adik asyik pegang perut dia je. n aku baru perasan bibir dia bengkak sikit n hidung dia merah. ibu aku tanya..


+ apesal muka adik ni?
- tadi adik tendang kepala arif najwan.
+ apesal sepak dia pulak. puasa la!
- dia buat adik dulu. dia sepak perut adik.
+ dah tu adik sepak kepala dia la??
- tak. adik ckp baik2 je. lepas tu dia tumbuk muka adik. adik balasla..


gila bebudak sekarang ni.. tapi korang tau aku buat apa? gara2 kes adik aku gadoh kat skolah..aku pulak berdebat dengan semua orang kat meja makan.


ayah : sekolah tempat belajar, bukan gadoh!
aku  : adik, len kali PUKUL KUAT LAGI! biar berdarah kepala dia!
ibu   : yang along hasut adik tu kenapa? ni lah tgk WWE lagi dgn along.
aku  : alah bu, budak2 sekarang semua bukannya betul. lawan aje.
alang : along ni apelah. jahat!


eh, sukahati aku la kan nak ajar cmne pun. lelaki tak boleh lembik! sesekali lawan guna kekuatan fizikal. rugi ah ader kakak berotot besar tapi tak turunkan ilmu! aku kat sekolah dulu..tak derlah gaduh teruk sangat kat skolah rendah. takat baling meja je la kat bebudak jahat tu. yang aku sengaja langgar sampai jatuh tangga pun ader. tapi tu je lah kot. yang aku ingat. HAHAHAHA


p/s : teringat kat khirman. budak yang aku baling meja tu. selalu nyorok kat tong sampah kalau nampak aku. haha

No comments: