Thursday 4 August 2011

Aura Chef ~

+ ibu, cane nak lipat samosa ni. cepat la..
- jap2..meh sini ..erk cmne ek. ibu tau..tapi dah lupa
+ dah tu nk buat cmne?
- jap, ibu nak practice guna kertas. (last2 tak jadi jugak)
+ lambatlah.along google kat tenet jelah.
- haaa..tau pun nak guna otak!
+ yelah....


google punya google.. okay sambil menyelam minum air..tengok korea sekali. hahaha. dah jumpa! hek eleh..gile senang je. then masuk dapur dengan muka bangga...


+ alah bu, kacang botak je ni...meh sini orang power buat..
- cube buat..sekali tak jadi..
+ tengok tangan ah bu..tengok tengok!


lipat punya lipat penuh khusyuk..at last.. jadi!!


+ peh, bu. tengok hasilnya. along bukan nak cakaplah..tapi along memang hebat!!
- eleh..tengok internet..boleh la citer.
+ alah..macam ibu boleh buat..oh comelnye kuih ni ibu!!!
- ceit. ye lah2..ibu tau along ada aura chef.
+ haaa.. len kali cakap selalu. cukup 40 kali..jadi chef along nnti. hahaha


then atuk pulak menyampuk..dia memang..aku tengah happy lah nak kasi tak best..


+ bakul mana bakul? along ada nampak?
- bakul mende?
+ apa-apa bakul la..
- nak buat mende? 
+ nak suruh along masuk lepas tu angkat sendiri..
- ceh! perli along terang-terang!
+ HAHAHAHAA


gile meriah pulak hari ni.. kalau tak senyap je.almaklumlah..aku tak suka buat keje bising2..haha. tapi dengan orang tertentu aku kepoh je. lepas tu, ibu cerita lah..pasal kawan dia.. yang suka tolong dia masa berniaga..
ni diflashbackkan citernye..


+ mah, anak kau yang sulung tu ,nampak garangkan? ( aku ler tu)
- haha. dia luar je nampak mcm tu..tapi sape dah kenal tau lah..
+ kenapa?
- minah kepoh tak ingat dunia. pot pet pot pet. kalau dia buat lawak..habis menangis.
+ tulah, jgn tengok org sebelah mata je ye mah.


peh. sempat lagi mengusha aku mak cik sekor ni. tak pe2.. lepas ni aku senyum aje everytime jumpe dia.. baru dia tau aku ni kiut gile. hahaha. goodjob ibu. i like it!


p/s : sumpah, aku tak perasan pegi siram tangan dengan air panas. mak oiii, masak kulit aku!

No comments: