Sunday 7 August 2011

Cousins punya hal

Bila kezen- kezen semua dalam alam sekolah menengah, alam baru nak dewasa, baru nak kenal and explore semua bende..as orang yang dah melalui asam garam perit jerih kehidupan, aku kenalah dengar n kongsi stories dengan dorang..haha. best jugak.


Cousin 1


Lelaki .tahun ni SPM. quit dari MRSM n masuk balik sekolah lama. bagi aku dia budakyang sangat baik. tak setanding jahatnya dengan aku zaman sekolah dulu. malam 1st ramadhan, esoknya hari pertama puasa..sanggup aku dengan dia tak tidur malam tu sebab nak share stories, memandangkan dah lame tak lepak sesama.


+ kalau along balik ukm, ikut highway mane ek?
- along prefer Lekas. tol murah and cepat. dalam dua jam dah sampai ukm.
+ oh, kalau ikut PLUS jauh ke?
- tol mahal sikit lah. lagi pun jauh kau nk kena pusing Nilai bagai.
+ oh, ikut signboard Bangi, UKM sume tu ke?
- haah. jap2..mana ko tau ni? penah pegi ke?
+ hehe. hari tu pegi umah member kt Seksyen 3. balik hari.
- naik apa? sorang?
+ dengan kawan. naik motor tu lah. berasap jugak sbb speed habis.
- ayah ibu ko tau?
+ tak tau. sebab masa tu dorg balik umah ni la.
- kau hebat doh!


damn gila barbie oh budak ni. dah la first time sampai Bangi. pegi dengan member yang budak lagi. aku tak tau lah pegi umah member ke umah awek. yang aku cuak ni..kalau kantoi dengan family. aku jugak doh yang kena! haiyaaa.." along, nanti kalau ajim datang sana lagi..kita kuar sesama la. ajim dtg ukm".. erk." hmm, along okay je.. tapi pandai simpan lah beb. klo tak, kita dua konfom kena nanti!". so kill, tahniah sebab kau dah berjaya mendidik sorang lagi perintis jenayah. :) haha sumpah mampus aku kalau kantoi.




Cousin 2


Perempuan. Form 2. tapi matured nak mampus. kalah aku. Anak bongsu and ada sorang abang. tapi abang dia sekarang dekat Penang. alone le nampaknye. Meanwhile balik sini, tiap2 kali lepak dengan aku mesti kes luahan perasaan or mintak pendapat. perempuan..faham je la...


+ eeee dia ni.
- asal ni sha?
+ kawan asha ni. dia terhantuk kat meja pun nak msg asha.
- hmm. i c. perempuan?
+ tak. lelaki. die besfren asha.
- ouwwwww. lagi i c. asha ada prob dgn dia ke?
+ tak lah. tapi sume bende nak bagtau asha.
- alah, layan je la. sian dia. xde kawan lain kot.
+ asha tak rmi kawan yg girl. mostly lelaki. macam along la.
- wey, along jugak yang kena. manede.
+ eleh. tau dah along tu.
- okay lah. ngaku. tapi nk buat cmne, dah org lain tak nak kawan..


gila oh. ape kes semua orang dalam rumah ni. diskriminasi perempuan ke hape? haha. start dari ibu aku cerita. masa dia sekolah dulu, dia tak kawan dengan perempuan. semua lelaki. then, turun kat aku. sekarang adik aku yang angah. haila.. hahahaha.


+ ibu, kenapa kita sama eh?
- mende?
+ tak ramai kawan?
- sebab org taknak kawan dgn kita kot.
+ haha. cmtu pulak.
- ibu dulu, sbb pompuan sume jeles, boyfren dorg kawan ibu.
+ gila style ouh. haha


what the fish? aku nak berazam baru lah. left those guy behind. stay with fewer number. proceed with girls. ini datang dari hati nurani. tanpa paksaan. tapi tengoklah dulu cmne. hahahaha


p/s : both of the nite, korang memang amazing la kezens.

No comments: