Thursday 30 June 2011

Tak kaya takpe, janji bahagia.

maybe dah jadi trend sekarang,nak carik pasangan yang berharta,berpangkat,duit berkepuk,pegi shopping hulur kad kredit n tak kisah pasal jurang usia. Katanya.."Cinta tak mengenal rupa dan usia". dua2 jantina sama jer. yang perempuan carik tan sri, dato',datuk sri.. kadang2 'datuk' PUN BOLEYYY.. asal masyuk. yang laki pulak carik mak cik2 yang dah berkedut tapi emas bergulung2 kat leher. bulu mata palsu pun dah tak sanggup nak lekat..ada hati nak carik boyfren mude. memang carik dosa. *aku bukanlah baik sangat,tapi kadang2 tu sakit mata nengoknye.

aku rasa. kebahagiaan bukan datang dari wang semata-mata. kadang2..disebabkan wang..punah semuanya. i really really dont trust at all kat orang kaya. lagi2 lelaki. mostly mata telanjang. aku bukan apa. aku kalau boleh memang tak nak orang yang berada. sebab susah dikemudian hari. aku rasa..biarlah yang sederhana. kadang2 tu susah lebih bermakna. lebih bermakna.

aku terfikir. boleh ke aku ader life macam nenek dengan atuk aku. kawen dah lebih 30 tahun. n setahu aku xpernah pulak atuk ade pasang yang lain. ye lah..bila fikir2..hidup susah tu mengajar kita erti sabar. sabar menempuhi hidup yang perit ni. belajar menghormati.belajar bersederhana. belajar bersyukur. misalnye,kalau atuk aku kaya..mungkin dia kawin dgn nenek aku..lepas tu carik betina lain..mesti jodoh dorang tak sebhagia macam ni kan? menurut ibu aku jugak..nenek dengan atuk..kalau gadoh.paling lama pun 2 hari jer. lepas tu baik balik.

pastu, kita tengok trend2 sekarang. Konon bercinta suka sama suka, bertunang *oh bahagia dunia...Lepas tu kawen..after 2/3 tahun bercerai... ni lah musibahnye kalau dengan orang berharta. ohhhh. tak sanggup i..

p/s : betul2 tak nak orang kaya. *kalau boleh laaaa

No comments: