Thursday 23 June 2011

Hospital Serdang Lagi

after ayah kena serangan jantung kali pertama dulu..aku dah makin fobia. kalau boleh..biar aku je yang hantar ayah pegi hospital semua jadah. tapi ayah degil, ego! die taknak.. lagi2 kalau die dapat drive kereta. memang pelesit abis!.. macam aku la..bak kata pepatah.. ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.kah3. lately ni pon.. aku mmg dah dpt pangkat baru. driver! hari tu..masa kitorang balik dari jenguk onyen kt kampung.. atok ada cakap. "elok la along duduk rumah cuti ni.. xpayah atuk bawak kete laie. sakit kaki ni nk jalan jauh2."ye lah tuk.. sementara along ada ni.. along mmg dah tau lama dah.. tu je keje along kat rumah ni..

back to ayah. 5 July. ayah kena check up dekat hospital serdang pukul 7.30 pg. aku suruh tido umah Apak. nnti senang nak gerak pagi. bia lah aku uruskan adik2 sekolah. tapi die tak nak. degil. katanya nak balik hari je. Ayah ingat Serdang-Gemas tu mcm Tampin-Seremban ke? adoii..  penat lah pujuk. katanya nnti gerak pukul 4.30 pagi dari Gemas. mana larat. time2 tdo tu. bahaya kot. dah la gelap. hisy mintak simpang lah.

pastu semalam ibu bagitau. "along..ayah tak nak pegi check up 5/7 tu". aku dah panas la.. apesal takmo pegi?? xnk bawak kete? xpe.. bia along hantar ayah..tapi tu pon tak nak.. aku dah speechless. aku tau..die tak nak kena tahan wad. probability die stay wad sgt la tnggi. ntah.. aku rasa..hisy.

No comments: