Tuesday 28 June 2011

Kejohanan Olahraga SKSK (F)

"SELAMAT DATANG KE KEJOHANAN SUKAN OLAHRAGA SK SUNGAI KELAMAH ke 33"


well. ni first time aku datang pegi sokong adik2 punya event. ye lah dari dorang sekolah dekat Meru dulu sampai la dorang sekolah dekat sini, susah aku datang sebab aku kan kat perantauan. haha. since 2 mggu sebelum announce lagi dorang dah mewajibkan aku datang this time. ye..along datang.

aku bajet ayah dah charge la handycam die yang dah berzaman tak guna. so, pukul 2 ptg tadi..aku gerak dengan ibu dulu. naik motor je pun. sekolah belakang rumah je. haha. ayah pergi lambat. aku bajet kitorang je pegi. tup2. satu rumah rupanya datang join! Nenek, Atuk, Ayah, Ibu n aku of kos. Mimie ada event Hari Koperasi dekat sekolah dia. so, die tak dapat nak join sumbang suara untuk menjerit keriangan. haha. spoil ayat.

around pukul 2.30. event start. mula dengan perbarisan. si Ezzly siottt gilaaaa!! dia kata pagi tadi..:" adik tak masuk apa2 pun. cikgu suruh adik duduk je. tak boleh main apa2". halohhh kesian la pulak. almaklumlah. 'team' adik aku ni tergolong dalam budak berpotensi carik masalah. haha. ala.. bese la budak2. nakal tu standard apa. macam kakak-kakak dia la. sekali.. hamek kauuuu. dua2 ekor join marching. Ariena yang team rumah merah ataupun Mat Kilau jadi maskot merak dekat belakang. jenuh aku gelak sebab ada bulu2 merak kat punggong die. kah3. si Ezzly pula jadi budak tukang pegang bunga manggar. sumpah si kecik ni aku tak nampak. aku perasan pun bila die duk tersengih2 kat aku. haram punya adik!

time tu. ayah tak sampai lagi. aku geram gila. dah la aku tak bawak hape. tggu ayah bawak camera macam tunggu die masak lauk kat rumah. siap kena call baru sampai. haih. tapi bila dah sampai.. bateri handycam pulak habisss!!! nak ditambah masalah. henfonnya pun xdak bateri!! ceit. aku geram gila tahap gaban lah. seb bek la atok aku ni advance. nak henfon ada camera aje. tibai la. janji boleh guna. huhuhuhuhu.

Nur Ariena Hanis. or panggil Ariena boleh, Anis boleh. tapi aku prefer Alang sebab dia anak no 3. adik aku paling kurus dan paling ayu. Dia punya lah marah bila aku kata dia anak angkat. hahaha. 12 tahun. 21 Dis 99. Dia ni memang spesies pompuan melayu terakhir la. tapi tinggi boleh tahan. dah lebih bahu aku dah. Ketua Pengawas SKSK tahun ni. die ni pecah rekod. head prefect pompuan pertama sejak sekolah ni ditubuhkan sebelum mak aku lahir lagi. Player hoki, netball n bla bla bla. Heboh nak masuk TKC next year. (Tunku Kursiah College,Seremban). n untuk ptg tadi. dia pnya position 4x200m(3rd place) and 4x100m(2nd place). cuak nokk tengok dia lari. melayang!!! haha. advantage la kaki die panjang n kurus.

Muhamad Ezzly Eddin. panggil Ly je.bongsu.nakal macam along dia. paling rapat dengan aku. Klon Apak versi junior.Semua sama dengan apak, jalan,makan,cakap,perangai..semua lah! 7 tahun. 12 okt 04. tak banyak boleh describe. susah! haha. pernah jadi playboy junior kecik2 dulu. aku yang ajar. since kitorang eksiden tahun lepas, dia dah tak jadi batu api suruh bawak kete laju2. fobia! minat softball n sukan basikal.wuteva. haha. tadi? die main sukaneka je. tapi dua2 game dapat nombor satu n tiga. proud jugaklah.haha.

Event habis pukul 7 lebih. aku mengamuk habis siap maki cikgu2. lembap! slow! n bla bla bla..agak lah. semua orang dah penat kot. tu pun kecoh nak bercabutan bertuah. maghrib makcik2 oi!!! lepas tu aku ingat dah boleh bersurai lah. tiba2.. die suruh budak darjah 4,5 ,6 kumpul..susun kerusi. aku bertambah hangin. aku dah tak peduli. adik aku headprefect ke hape ke.. depan cikgu2 tu jugak..aku bersuara. "Xde2. balik sekarang..macam dah pupus cikgu semua ke tak boleh nak susun kerusi. balik!". hahah. sure malu gile adik aku sekolah nnti. lantak ah. aku cakap kat dia.. kalau cikgu marah. cakap suruh cikgu tu datang jumpa along. die hingat along heran sangat??? *mood berangin.

ibu? tak boleh nak cakap apa. sebab aku yang angkut Ariena balik. lantak ah sape nak maki hamun pun. ni final year adik aku kot. buat jahat la sikit. tak yah la nak skema sangat. hahahahahahaha. aku memang syaitonnnnn.

aku tak suka budak belakang alang. seyes tak suka.
alang.adik
dari kiri : nenek,kawan nenek,ibu
ezzly punya game
poyo. show off medal. silver je ponnn
tangan alang. kah333. style!
ibu dgn kawannye. tak sudah2 mengutuk budak n mak budak. haha
ezzly. ariena
final
ezzly, kawan dia zulfikar


frust tak dapat amek byk gamba sbb memory fon atuk dah full. more dekat handycam ayah. tggu je la ayah upload. =.=

p/s : ada sape2 nak isi borang jadi adik ipar aku tak? haha

No comments: