Monday 20 June 2011

Kenapa saya rajin main masak-masak?

aku kan baru perasan tau. yang keje aku masak, masak,masak,masak. actually kan..aku ni bosan tahap dewa delapan tau. masa cuti sekolah tu heavy jugak lah. sebab banyak 'event' keluar daerah. tapi..bila budak2 dah sekolah balik ni. bosan lah pulak. sebab xde orang nak gadoh kot. sunyi sepi jer duduk rumah. aku pandang ibu, ibu pandang aku.

memang xpernah terlintas dalam kepala aku ni nak jadi tukang masak professional ke hape. cuma salah satu target masa depan aku adalah bukak restoran untuk ibu aku uruskan. aku support modal jer.sebab aku bercadang nak bukak bakery. n thats why jugak aku suruh angah further studies die dlm kulinari nnti since sekarang die dah amek surirumahtangga utk KHB. boleh jadi bisnes partner. huhu.

aku jugak baru perasan. yang entry aku banyak pasal resepi.resepi.resepi. tiap kali aku main masak2..tiap kali tu jugak aku buat entry. aku dulu mmg tak minat nak memasak2 ni. minat dlm maintainance je. repair2 basikal. tukang2 rumah. haha. boyish gila! ni semua angkara minat ibu yang tahap giga dekat cake making. dah tu..aku terlibat sekali.. sekarang aku dah xboleh nk patah balik. dah macam sebati. adik-beradik pon suka makan. ibu ayah mmg sukaaaaaaaa sangat suruh aku buat tu buat ni. katanya..aku kn free ni. atok nenek plak..mmg xde hal la. dorang yang kuar modal. cakap je. "nek, nak duit. nak main masak2."..semua supportive la.

lantak pi lah. orang nak mengata ke hapa. kau ingat aku tak tau? tangan aku, mulut aku. sukahati aku lah! ADA AKU KESAHHH???

p/s : geram dgn org kata aku gedik.

No comments: