Wednesday 15 June 2011

Seindah pujangga berkata.

Malam bulan dipagar bintang,
Makin indah jika dipandang,
Bagai gadis beri senyuman,
Pada bujang idaman.

xpayah la nak rasa sweet sangat ye. lagu ni memang best. seyes evergreen. tringat bila tok2 nek2 cerita kat kitorang time minum petang kat bangku bawah pokok rambutan.xpon kadangminum malam kt beranda rumah. syok, bila sesekali kumpul ramai-ramai.. back to 60's-70's. rasa macam tak puas. rasa macam dah masuk dalam cerita tu guna alat doraemon. kadang2 terfikit..kenapa aku tak lahir zaman manusia xde banyak kereta yang ada asap kepul2?.. zaman bila pompuan masih ada kain panjang berjela even ketat +sendat. at least..tak tayang kulit original kan?

ntah la..very awful. tadi pegi pekan. bawah adik yang ye ye sangat nak pegi pasar malam. padahal..die bawak 3 hengget.. aku bawak 10 hengget je. gaya beli macam nak borong untuk 8 orang yg kat rumah tu. very simple n neat. track,t-shirt.tudung sarung,selipar jamban. duit, lipat2..gulung2..masuk kocek. wallet? tinggai rumah. tapi...tadi aku terjumpa la..sorang minah ni..okay. boleh kategori mak cik kot? pegi pasar malam okay. pakai heels kaler coklat (xbape nak matching la), seluar longgar yang pompuan stylist suka pakai (macam ali baba pon ada).t-shirt aka blouse xcukup benang yang sendat..(terbelah sana sini).. n ofkos.. gincu merah menyala with shades. haram jadah la dia.. pegi pasar malam je pon.

aku bukan nak kutuk. tapi fikirlah. we're at kampong. even aku ni lahir kt tengah KL, pernah duduk kt Shah Alam, bandar kotaraya.. xdek plak nak overshow macam cik puan tu. seyes la..orang semua pusing 450 darjah kot tadi. aku tau.. aku pegi mana2 orang tengok.. pa taknya.. kepala aku sama level dengan payung pasar malam tu. haru tak ke haru? mula2.. cuak jugak. tak biasa.. tapi dah 2 tahun duduk sini. okay lah kot. kita kena biasa lah jadi orang kampung. sedar sikit. diri tu tak de la semegah mana.even cantek macam Siti Saleha.. tapi orang mengata buat apa.(macam aku). kah3.

opinion semata2. sorry.

No comments: