Thursday 30 June 2011

Malaysia vs Taiwan

Perlawanan pertama dah selamat pun. Berakhir dengan gol 2-1. Pihak lawan terpaksa pulang dengan harapan akan memusnahkan pasukan Malaysia di padang mereka selaku tuan rumah Ahad ini. *dah macam pengulas sukan scoreboard. haha

okay. hari ni lagi over yea dari hari tu. terjerit-jerit. sakit tekak. ye lah..semalam dah la jadi penyokong terhormat dekat hari sukan sekolah. hari ni..duk sorak bola pulak. jenuh betul! haha. atuk yang tengah makan tu boleh berlari pegi depan tv sebab ngam ngam je first gol tu dia tengah nak suap nasi. aku dah makan awal2 dah. pukul 6 ptg gitew. kah3. jerit kalah nyah. mau nyer rumah orang bujang kat sebelah terperanjat. bak kata ibuku. : " hisy,dahsyat tumah mak cik sebelah ni. tgk bola macam anak jantan!".kah3.

gilew betul. sampai aku rasa macam nak pi kat stadium time time tu jugak. tak dan nak tgk depan tv. lepas tu balik terus demam batuk selsema. ye lah. last aku pegi stadium..masa..aku 5 tahun kot. tu pun kat stadium shah alam je sebab dekat dgn rumah. klo dah gian tu,gian jugaklah. aku pelik oh.. kenapa lepas 20 tahun..aku baru sedar betapa syok nya tengok bola?? hahahahaha

okay.mari kita analisis perlawanan ye.*malaysia jek

1st goal  : Syafiq Rahim. menurut penganalisis masa first half, mamat ni main terjah je sepak dia. janji hayun. tapi tak sangka pulak masuk gol kan? sipi je kena tiang lepas tu melantun masuk gawang.

2nd goal : Aidil Zafuan. *ekceli aku still keliru kembar dua ni. aku tengok. dorang buat sepakan sudut.lepas tu..atas jasa baik rambut spike mamat ni..tandukan smash kaw kaw kasi goal hangat gitewww.huhu. tak bleh bla boleh tarik spike lepas gol. :)

Dengan dukacitanya..aku nak bagitau.. ibu aku membebel sebab Apek tak perform utk game ni. huhh. dah jadi pujaan ibu aku pulak tunang si harmelia ni..kot ye pun..carikla pesen2 lain. nak mamat spike jugak. adoiii.
takpe2.kita doakan yang terbaik utk Malaysia.

KONFOM KONFOM AHAD NI TERPACAK DEPAN TV LAGI. hahahaha

p/s : bancuh bingka depan tv. punya la semangat kesukanan. hahaha

No comments: