Tuesday 31 January 2012

Am i BIG enough in this 21?

lagi 9 bulan i'll add number 1 beside my 2 to be 21 years old. omai omai. can i turn back 10 years ago while im forgot to wear socks before going to afternoon iqra' school? haha.


21 tahun. angka yang agak mengerikan. orang kata nombor 21 is freedom number. hurm. i dont think so. bagi aku when im 21, i have more more more and more responsibility to all people around me. amanah kepada ibu ayah, siblings, family, friends, works, studies, myself and the only one, Allah.


someone told me once : bila dah masuk 20 nie, kita dah boleh tau sebenarnya kita ni macam mana. yup. apa yang kita perlukan is give time to ourselves. beri masa pada diri sendiri. duduk dengan tenang and flashback, what you've done so far in your life? apa yang kau suka dan apa yang kau tak suka. betul ke ini kehendak kau. doing nothing and just watch what people fussying around? thats what you called enjoy your life? TERPULANG. thats your choice.


bagi aku. aku sedar dan aku rasa yang semakin hari aku semakin matang. tapi perangai asal tu still ada lah. nakalnakal tu standard la. nakal tu kan menawan? hehe. in these past few months, aku terasa perubahan diri sendiri. mungkin sebab pergaulan dan juga supports family.


aku bersyukur di kelilingi orang-orang yang sangat memahami dan saaaaaaaaaaaangat baik hati. :) yes. bila fikirfikir balik. Allah tu maha adil. Dia temukan aku dengan kau yang sempoi, kau yang kepala hangin, kau yang kuat cemburu, kau yang sweet,kau yang kaya, kau yang sederhana, kau yang like my big bro and sweet sis, kau yang penyayang dan kau yang caring. sebab Allah nak aku tengok semua tu dan jangan jadi one-sided mind je.


Allah berikan aku sahabat yang perangai macam hantu supaya aku sabar, tak cepat melenting dan belajar menghormati orang lain. Aku cuba. aku cuba untuk terima semua orang. tapi aku hanyalah manusia biasa yang ada rasa benci dan meluat. Allah berikan aku teman yang lembut hati, suka mengusik supaya aku ada tempat untuk mengadu domba, tempat untuk bergurau senda sebab aku takde abang atau pun kakak macam orang lain. see, Allah tu maha Adil kan?


sepanjang aku bagi masa pada diri sendiri tanpa sibuk dengan kerja. aku perasan yang aku juga seorang workaholic.  i mean yang suka kerja kerja dan kerja. aku nampak yang aku ni suka bergaul dengan orang ramai. aku suka buat kerja luar alam. its like..i've lost a precious moment that i should gained. :( but its okay. aku anggap tu sebagai pengajaran.


aku baru tau yang family aku nak pegi holiday kat Bandung this year and i cant follow because tengah sem kot! serius rasa nak merajuk je tadi. but ayah kata.." along pergilah dengan kawan-kawan. dah besar panjang macam ni plan la jenjalan dengan dorang.". hurm. holiday dengan family and kawan lain ayahhh :((


p/s : aku dah request nak pegi picnic kat air terjun dengan dorang. harap-harap jadilah. hehe. :D

No comments: