Sunday 22 January 2012

Kenduri Day 1

bertolak dari rumah apak around 8.15 am and sampai Gemas around 10.45am. laju? tak pun sebab apak memang tak reti nak bawak slow. haha. rumah kitorang kampung, so memang takkan jem la. sampai je tengok kitorang la group first yang tiba. masuk bilik , tukar baju and terus buat kerja. kerja2 perempuan je la yang boleh aku buat. potong cili kering, blender kacang and so on. tak best langsung. haha." ibu, bagi la keje yang mencabar sikit. tak ekstream langsung buat bende ni." hamek kau nak mencabar sangat kan. dah kena lawan tumbuk kerisik sapa lagi cepat keluar minyak dengan Asha. muahaha.


bila malam dah dapat tender buat desert, puding bagai. pasang carpet, cuci baju. macam-macam lagi la. sumpah penat gila. tapi best. bila ramai2 macam ni of kos lah banyak lawak bodoh. dan tak lupa sesi bahan membahan. aku kena teruk gila dengan kawan nenek, i mean nenek2 kat kampung ni la. join venture dengan my family. haddoi.  ni sume gara2 masa nak kira tetamu tu.


+ along, kawan datang tak?
- tak tau ah. kalau dorang nak datang esok muncullah tu.
+ bapa orang? kitorang nak asingkan siap2 dorang punya goodies ni.
- prepare la untuk 3 buah bas. cukup la tu.
+ kau biar betull long oiii!!
- betul la.


haha. terperanjat nenek aku beb. siap nak order sekor lagi lembu tu tak tahan. lepas tu khemah yang kitorang sewa asalnya satu je.. terus jadi dua. HAHA.  aku senyap lama gak la. sampai semua orang dah habis terkejut beruk, baru aku cerita yang sebenarnya.


+ ekceli, satu kete pun belum tentu datang. muahahahaha.
- ada jugak nak kena dengan senduk ni.
+ hahaha. sorry2. along gurau je kot. kan dah lama tak jumpa. :)


rumah jadi meriah gila. full house. semua family nenek aku balik. tido jadi campur2 kat main hall. sambil tengok bola, sambil tu lah makan langsat semua. and the day is off.



p/s : jet lag bila masuk rumah. rasa mengantukkkk aje.

No comments: