Sunday 29 January 2012

Adat Bertandang to Kajang

Last minute planning sebenarnya schedule hari ni. ekceli semalam..aku memang tersangatlah letih sebab tak boleh tido. maybe sebab dah lama tak balik Rembau. so, jetlag kat situ. then, dari Rembau > Senawang > Seremban > Kuala Pilah > Gemas. then, sampai-sampai je rumah.. atuk ajak pegi Kajang hari ahad. means hari ni. and yang membuatkan mata aku bulat besor tu. " Tepat 8 pagi kita gerak ". mak aihhh. aku tak sempat nak bungkus amende pong. last2.. aku cakap kat ibu before tido yang pagi nanti aku nak kena bangun awal. sebab nak pegi panjat pokok rambutan belakang umah tu. nak bagi orang kenamaan kat ukm. haha.


stil. at 4am. aku masih tak leh tido. padahal nak kena bangun awal ni. hurm. tido2 ayam saje. and betul aku cakap. pukul 8 pagi TEPAT gerak keluar dari rumah. huarghhhhh. sumpah ngantok gila. tapi kena gagahkan bijik mata. satgi ada gak stereng ke mana, mimpi ke mana.  and pukul 11 pagi. selamat sampai Kajang. mula2 pegi Sg Sekamat. lepak sana jap. rileks hilang lenguh. then, bila abg Jebat kata dia nak pi Chini pukul 2. aku pun rushing heading to UKM. pakat mai dating depan blok je pong. lepas kasi boifren dua orang tu buah2. aku chow blah ah. 


rushing ke Sg Sekamat, pick up nenek atok, rempit ke Semenyih pulak. Apak makin teruk. badan dia dah kurus. muka merah. dah tak semangat dah nak bahan aku. aku usik dia sambil buat lawak bodoh pun, dia takde mood nak gelak. hurm. sebagai anak buah yang sweet lagi baik hati, aku rajinkan diri jap pegi KFC. sebab dah maklum sangat dah. Cadbury Black Forest dengan KFC. lagi2 cheesy wedges. dia memang takkan tolak. hehe. sanggup tuuu beratur sekian punya lama. sampai kepala lutut pun dah ketaq!


konon nak balik pukul 4-5. tapi besan nenek aku pulak datang. so, postponed gerak balik pukul 6.30. laju tak laju, drift tak drift. mata aku dah tak bleh bukak dah bila sampai Tampin. memang tawakal fisabilillah je lah harapharap sampai Gemas dengan selamat. nak suh atuk bawak, tak bleh. kaki dia sakit gaout. perut aku pulak bolehnye nak kena gastrik time2 tu pong. haih. dah atok kena ketuk makan satey sampai 30 cucuk. haha. aku letu. :)


sampai je rumah. dah tak nampak bende lain. cabut tudung, terus landing kat ibu. penat!! tapi layan je la ibu cerita pasal ayah pegi memancing dapat ikan besar betis aku siang tadi. dan..aku pun terus segar bijik mata. haha.


weekend ni dah pakat dengan ayah, atuk, pak ngah.. nak pegi menangguk ikan kat sungai besar belakang kebun sana. harap2 tak tangguk bende lain la macam dulu tu. :))


p/s : hari ni tambah ilmu lumba kereta rally. atuk gigih ajar balas dendam dekat orang yang buat spotlight kat kita! nice atuk! nice!

No comments: