Tuesday 3 January 2012

Aku Dan Rokok

cigarette.


hidup aku dengan rokok? bila aku mula berjinak ? macam mana start jadi heavy? lu silap bro. aku bukan smoker. aku tak berding. tapi aku adalah second smoker. aku duduk di kalangan mereka yang berasap. kalau pergi mapley, kiri-kanan, depan-belakang di kelilingi jejaka-jejaki yang rata-rata kat celahan bibirnya ada sebatang kertas yang digulung berisi tembakau.


rokok.


aku kadang-kadang rasa pelik dengan perempuan, maaf pembetulan. gadis. aku rasa pelik dengan gadis-gadis yang sangat benci dengan para smoker ini. Most of them pandang seorang perokok tu banduan yang terlepas dari jail. macam dorang tu seorang perogol yang tengah counting masa untuk ngap! kau. Kemon la. dorang bukan jahat. 


berd.


HARAM? hukumnya haram? aku tak berani nak komen lebih-lebih. Sebab orang yang tak bapa nak alim macam aku ni membolehkan aku mencari musuh. haha. bagi aku lah kan..berapa banyak pun iklan, berapa banyak pun ceramah, warning, buku ilmiah bagai.. korang ingat dorang ni senang-senang ke nak berhenti? kena ada THE BEST REASON ever tau tak! kau hadiahkanlah dorang ni Niquitin selori pun, belum tentu dorang stop macam tu je. trust me. :) dan kebanyakan lelaki aku kenal..yang dulunya heavy smoker smoking berding ni ..stop because of :- " aku stop sebab dia tak suka lelaki smoke." gila power penangan minah tu. haha.


smoke.


mesti korang rasa aku ni back up smokers kan? of course la.. orang-orang kesayangan aku mostly smoke okay.  ayah, atuk, uncles, cousins semua perokok tegar. Dari kecik aku dah main dengan kotak rokok, siap reka jadi kereta mainan. until now, my boifrensssssss ( see betapa ramainya boy aku )..mostly smoker. cakap je jenama apa? nak beli kat mana? apa yang sedap? small the fishes laa..Luffman, John, Nusantara, Winston, Surya, Marlboro, Mild Seven, Pall Mall, Kent, Dunhill and macam-macam lagi la. tapi kalau aku mintak nak sekali sedut je pun (SATU JE PUNN )..dah tunjuk penumbuk beserta jelingan maut. perghh. sentap siot! haha. marah? dorang tak marah. tapi caring. kan guys ?? =D


asap.


all those..aku tak kisah dengan perokok sebab itu hak dorang. itu life dorang. its like nyawa you know. kalau ditawarkan motor 125 tapi kena stop smoking.. aku rasa dorang rela lepaskan 125 tu. haha. lepas makan, kena sebatang. masa nak drive, kena sebatang. bila nak stay up, kena sebatang. bila jiwa kacau, kena sebatang. the last choice, kalau takde rokok, dorang kena mengunyah. anything snacks :)




guys..orang yang merokok ni tak jahat. janganlah nak diskriminasi dorang sangat. why dont you put yourself in their shoes, then..feel the surrounding. :) biarkan dorang stop dengan rela, jangan paksa. 




p/s : its just selingan tulus ikhlas di dinihari. :)

No comments: