Friday 17 February 2012

Tudung dan Hijab

betul lah orang kata.. 
manis wajah perempuan yang betul-betul menutup aurat tu lain. 
cantik dia..
MasyaAllah!


siapa kata berhijab penuh itu semak, rimas
aku rasa dia yang paling noob sekali kat dunia ni
bagi aku tudung tu pelindung paling natural
tak payah nak pelembap + compact powder dah


aku tahu sekarang ni zaman fesyen
aku sendiri tengah menyemakkan diri dalam zaman pelangi ni
tapi jujur aku cakap
aku tak reti nak pakai shawl + pashmina 
yang nak kena lilit, bersepit, berjarum bagai
yang awning syria tu nak kena straight
leceh!


kau tahu..
sejuknya hati aku bila tengok perempuan berhijab labuh
tenangnya hati, sampai terpegun aku dengan kecantikan diorang
sesungguhnya, wanita itu memang hiasan dunia.
lagi indah kalau ditambah dengan senyuman manis
cantik lagi kalau lepas berwudhu.
MasyaAllah, lama aku terpegun!


p/s : cantiknya nenek dengan para jemaah lain berhijab labuh dekat KLIA hari tu. adala sampai rasa nak menangis sebab cantiknya lain sangat!  nenek, atuk..along rindu la. :(

No comments: