Tuesday 7 February 2012

Tak Cukup Pompuan Lagi Ke?

assalamualaikum. hurmm. dulu aku ada buat entry pasal ibu cabar aku jadi pompuan original dalam masa 5 tahun kan? yup. itu cerita time cuti 5 bulan tu. korang ingat aku tak try ke? ingat satu sem ni aku duk berlenggang2 ke? aku ada tau..pakai baju kurung lebih kerap. tapi sekejap je. bukan ape. aku segan. aku baru pakai full set baju kurung dengan tudung tu pun orang duk pandang atas bawah ini kan nanti aku nak kena pakai dengan kasut pompuan2 tu bagai.


tadi kan. masa duk lepak2 kat dapur. ibu selamber dekk je join venture dengan pak ngah and nenek. duk bahan aku..




ibu   : mak, nanti kat mekah sana, belikan along jubah. doakan cucu mak yg sorang ni jadi gadis melayu terakhir. takde la macam jantan je ni ha.


p.ngah  : sapa bilang gadis melayu tak menawan, tak menarik hati, tiada memikat. *dgn muka feeling tak bleh blah jamal abdillah.


aku  : pak ngah ni!! ape ni bu.. tak cukup pompuan ke along ni? cakap dah tak kuat kan? ni masak2 , kemas2 ni sume. tak pompuan ke?


ibu  : iye ,ibu tau. tapi tengok tu. duduk camne? tangan kat atas kerusi,. tu kaki tu, rapatkan! ni la dia, kawan dengan lelaki je. cuba la kawan dgn pompuan yg alim2 tu. sejukkk je hati.


nenek : ala.. cucu nenek ni pompuan. wpun besar, tinggi.. tapi badan ada cutting body tu.


aku  : haaa.. kan nenek? ape la ibu ni. asik2 kata along bukan pompuan. jadi tomboy kangg..






i told you all.  sakit jantung jugak nak berdebat pasal bende ni sume. ingat i tak berusaha ke? cuba tanya classmate i. try tanya boyfriends i. aku cuba kot. ingat aku duk terperap kat umah ni , nak habiskan cuti semata ke? i usaha okay. i buat macam2 keje perempuan. jangan tanya keje apa. malu la i. haha.


 serius, aku tak amek hati pun dengan ibu cakap, dengan semua orang cakap. dah biasa. mula2 dulu ada la sentap sikit. yelah, mestilah kita terfikir jugak.. "teruk sangat ke aku ni?". tapi lama-lama tu, its okay. dah macam curah air kat daun keladi je dah. :D alaaaa, kan Allah jadikan sesuatu tu bersebab. lagi pun, sikit2 la.. takkan nak ubah macam magic kan?


p/s: aku ada duration 4 tahun lagi sebelum ibu sendiri paksa aku bertukar. chillex la. :DD

No comments: