Wednesday 8 February 2012

Air Janda

2-3 hari ni selera makan aku makin hari makin hilang. serius takde nafsu nak melantak macam biasa. padahal hari-hari aku demand suruh ibu masak semua fevret aku je. lauk lain taknak. lepas tu, nak ibu masak je, taknak orang lain masak. macam..entahla. tapi bila dah masak, serius..makan sesenduk je. lepas tu kenyang nak mampus. maybe effect cuaca ni kot. panas gilaaa. kejap-kejap pegi mandi. nasib baik bukan bulan puasa.


hari ni aku teringin nak makan bayam. so, ibu buat sweet sour dengan sup bayam. tapi, haramm. tak habis pun. lepas tu gedikk pegi merengek kat ibu nak makan cekodok pulak.


aku  : ibuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, nak cekodok eh petang ni. boleh? cekodok kelapa :D
ayah :  buat sendiri laa. cekodok takde. katak kodok ada.
aku  : katak kodok buat apa. kalau takleh takpela. hurm.
ibu   :  yelah, yelah. jom kait kelapa kat belakang.


hoyeah!! bersemangat penuh waja aku rosakkan pokok kelapa paling rendah. *rendah jadahnya. lenguh tengkuk aku. haih. amik sebijik untuk buat cekodok and 4 biji untuk buat air kelapa.


atuk  : buat ape kelapa banyak2 ni?
ibu    : along tu haa. nak sangat air janda dia tu.
aku   :  janda amende pulak. anak dara kot. asal orang cakap air janda eh?
ibu    : entah, sebab orang janda banyak minum kelapa muda kot. awet muda~~
aku   :  ceh. dah tu anak dara tak boleh minum la?


and so on la discussion kitorang. aku sendiri tak paham ape ke motif orang cakap kelapa muda janda. dulu, masa apak ada problem dengan ex-gf dia. kejenye asik minum air kelapa muda yang diselawat aje hari2. kena mandrem kot. tapi lepas bape lama. dia okay lah.


Sedapnya minum air kelapa muda + gula sikit + ais. sambil bertenggek atas pokok rambutan. muahaha. apa aku kesah. memang la kena bising. tapi buat rileks sudah. rumah sendiri kot. :D

No comments: