Thursday 9 February 2012

Overtime Work

dah memang termaktub dalam peraturan rumah ni, aku aktif start pukul 10 ke atas. ahaha. semua orang dah sedia maklum and takde sapa nak bising pon. siang2 jadi driver, tukang kebun + bakery chef. malam2 jadi pakar IT berjaya. dua2 laptop aku conquer. haha. laptop ayah je aku tak berani usik. setiausaha menteri tu memang tak boleh nak kacau. kang makan penyepak. -.-"


tapi malam ni, betul la aku terlebih tenaga. konon dah ready nak lepak depan tv tepat kul 10. kan citer hindustan tv2. tapi tak best. satu lagi peraturan rumah aku kan.. semua orang yang masih bersekolah kena masuk bilik tepat pukul 10malam. dan memandangkan aku je yang tak sekolah, lepas je 10pm.. rumah ni ana yang punya! haha.


sambil tengok citer hantu (menyorok belakang ibu)..


+ ibu, lapar.
- ko ni long. waktu pelik2 ni la nak makan. pegi geledah dapur tu ada apa.
+ bu, malam ni along nak main chef2. kalau bunyi ke bau ke, ibu jgn bangun tau.
- apesal pulak? nak masak ape dah malam2 buta ni?
+ rahsia. nanti boleh budak2 tu bawak gi sekolah. bekal.
- ko jangan masak bukan2 sampai punah dapur tu.
+ ai ai bu. haha. dont worry lah. gerenti sedap. esok check peti ais hokayyyyyy.




mula2, keluar kan semua bende yang ada. (masa ni aku sumpah tak tau nak main masak2 apa) tengok2 barang. yeay! PUDING ROTI. kekeke. buat kerja penuh cermat, elakkan berbunyi. tak guna mixer pong, guna tangan je sebab taknak keluar bunyi kan? hurm..untuk sesapa yang bosan macam aku. boleh la try ni yea..


PUDING ROTI Kelly 
* resepi asal lain. ni aku edit untuk hilang hanyir telur and gebu sikit.

5-7 keping roti  *lagi sedap guna butterscotch
200ml susu cair
3 sudu gula
2 sudu mentega
1 biji telur
esen vanila

secubit soda bikarbonat


1) pukul semua bahan sampai kembang KECUALI ROTI.
2) masukkan roti yang dah di cerai2kan
3) masukkan dalam loyang yang dah digris dengan minyak/ mentega.
4) bakar dengan suhu 160darjah. bape minit tak ingat sebab ni resepi aku kan. haha.sampai masak sudehh.


dah pukul 1pagi dan puding rotii dah siap. tadaaaaaa. :)


p/s: mesti orang kata aku ni keje bakinggg je. ekceli ni lah dia orang takde keje . hurmmm.

No comments: