Sunday 18 September 2011

Riang ria Open House di rumah awek

Hari ni DUA kali aku dapat jemputan melantak kat rumah Fatin Aifaa aka Aten. memang save le duit makan aku hari ni. wakakaka. fes trip aku pi berdua dengan Apau je. motor asing le. kang awek dia marah! haha. yang lain takmo folo. tak pe ah. dah orang jemput kan. tambah2 makan free. rugi tolak! haha. around kul 3 kitorang gerak. aku pi Kajai jemput Apau. terus gerak pi umah kak long Aten kat Bandar Sri Putra. [ ekceli aku pening is it bandar sri putra or putra mahkota?] tak kisah la janji jumpa rumah.


Apau takyah citer la. pemalu tahap gaban! masa kat fb jenuh la kan cakap pukul 3 tu lambat. dah lapor bagai. aku pun roger ah aten yang si Apau ni dah kebulur. sekali bila dah masuk rumah, mak aiiiii.. air pun nak suruh aku amekkan. padahal depan mata kot. MENANTU MITHALI... nak bert pun malu2 anjing. punyalah tuan rumah dah bagi permission. kah3. last2..semua bende aku yang kena. "Esok kita citer." ngeng Pau! kitorang gerak balik around kul 5.30 camtu. langit memang dah macam pulut hitam kat ketupat palas tu la. haha. alih2..laju tak laju. memang full throttle. motor bergegar.lumba dengan waja dekat highway. apau pun steady habis rempit sebab tanak kasi basah. tapi kena jugak.


elok je aku park motor, masuk bilik..berbunyi2 henfon aku.


Aten : beb, mlm t ko, pau,alang ready. dtg umah aku lagi..aney ambk.
Ijad  : malam ni aku amek ko,kte pi umah aten.


oriteeeeeee! memang jimatlah kan aku punya money money. HAHA.


aku pun tunggu punya tunggu. Ijad kat Sunway lagi, umah oblong. tadi Pau kata kat Lanchang. haih, gigih gila mamat ni test kete baru. pukul 8..pukul 9. aku dah start lapor balik. gastrik dah datang bagai.tapi ijad stil tak text bagitau nak gerak. aku pun memang malas gila nak siap kan. last2..aku tanya kat mana..dia boleh kata..


+ aku dah otw. siap ah. bagitau apau sekali.


jadah gila aneyyyyy! dah le cakap bila dah gerak. kalau aku tdo tadi? zzzz. kelam kabut aku nak mandi bagai. bajet dia punctual la. [sebab aku ni very sharp on time + punctual. so, dah terbiasa.]. haram. pukul 10 dia text aku. katanya tengah tunggu Apau siap. okay la aku rilex je la kan. tup tup..tunggu punya tunggu..10.20 dah. hai jadah gila. Apau make up pakai dress bagai ke? nak pi ronggeng umah Aten je pun. aku sabor lagi. tak pe takpe. tup tup. 


+ aku otw nak amek kau.
- pi kta blok tau. 14. kt burger. malas nak jalan jauh.
+ apau tau tak?
- tau kot.


aku pun bajet leee dorang tau. sekali..dapat call


+ kau kat mana der? aku dah sampai ni.
- mana? aku tak nampak pun?
+ kat pok gad.
- JADAH LA GILAAAA. dalam lagi.!


okay. aku tunggu. tapi tak sampai2. call Apau.


+ mana kill? kitorang kat foyer ni.
- mana? tade pun.
+ tengok le.


aku pun jalan2. aku bajet salah blok kat blok 12 la. sebab aku nampak Kancil kat situ. kan Ijad cakap kat Aten, dia pakai kancil secondhand aje. tak kisahla kan.janji dia boleh gerak. sekali penipuuuuuuuuuuu!! dah la salah blok. pi tunggu kat Blok 11. pastu naik kereta Viva baru!! jadahla. aku dah macam minah sewel carik kepala berpusing. kuang ajo!!


aku bajet kami bertiga je la. sekali pusing belakang..peh. penuh! ada lagi 2 manusia yang aku tak cam sangat. gelap. aku duk depan.ye ah. Queen kena duk depan. HAHAHA. masuk je..pehhhhhh. bau kedai bhai! bau plastik baru bukak. memang penipu kereta second! mula mula. masing2 senyap ah. Apau pun baik je. kereta sunyi. cakap macam berbisik2. last2, aku dah tak tahan..aku mulakan perbualan merepek. time tu Angah dengan Basiron [ aku petik je nama ni. haha] duk speaking pure pahang dah dengan ijad. aku pulak baru belajar basic2. so, paham pun sikit2. jaga kau jad! lepas ni..aku paham semua!!


Ijad drive memang pemandu berhemah. iye ah. dah lame tak drive kan. kejap2 ke tengah2. ke kiri balik..ke kanan. kalau dia amek lajak nak belok. mak aihhh..kena bergayut aku! main lipat sesukati dia ajaaa. bapa banyak kali kena tegur dengan Angah. even aku duk depan, aku try le jadi steady.even ada satu part tu..memang kalau lmbat brek..dummmm!! bercium la baby baru dengan baby honda kat depan tu. tak pe. aku rileks je lagi. faham2. masuk highway pun tak lari laju. kete baru kuar kedai kan. 80km/j je la.


sampai umah Aten around pukul 10 nak ke 11. borak2 dulu kat luar. dorang bert sebatang dua rokok dulu. aku masuk dengan Aten. tak lama tu baru dorang masuk.


- mana menantu kesayangan ni?
+ acik, ni Apau. menantu no 1. yang ni Ijad, menantu no 2 .yang lain2 tu nombor 3 dgn 4. HAHA


hamek kau. terpinga2 sekor2 masuk kena introduce jadi menantu. kah3. duduk pun berderet je macam mintak sedekah. haha. muka seposen + malu2 anjing. macam nak mengadap Mak Mentua. okay. memang pun. wakakakakaka. aku bukak majlis pi serang meja dulu. bak kata aten: " Ini rumah no 2 Kill. dia memang tak malu dah." hahaha. kan atennnnn? air pun la nak kena amek bagai. nak makan pun sampai berbuih kena jemput baru nak datang..padahal perut dah bunyi2. jadah sekor2!


trust me. sememangnya untung jadi orang terakhir datang open house. boleh licinkan makanan yang ada. haha.


- mee bandung
- nasi impit
- kuah kacang
- puding and cocktail
- oreo cheesecake
- ketupat palas


ohh ya. kami memang GENG TAK LAHAP SAYUR. so, semua sampah2 yang sepatutnya masuk dalam mee bandung tu. dah ignore. haha. Apau kenakan Ijad. Ijad kenakan Apau. baguslah. Angah dengan Basiron baik je. okay tipu. Angah sorang. Basiron pun naik tocang dah. muka sumpah macam Mael KKM! dengan rambut dia.haha semua jadi gila!!! padan muka sekor2 kena telan makan sampai habis. berapa kali tambah pun aku tak tau. for sure. pinggan memang berlambak. air? dah bape banyak kali refill dah. kata open house!


Aten bring out her DSLR. ahh. jadi gila lagi budak2 ni. bila part nak amek gambar.. suma tutup muka. cover dengan rambut. makan tunduk. ayu gila!!! the worse part, Ijad..boleh kan dia buat gaya mintak sedekah yang sangat tak bleh blah! hahaha. aku pun dah tak tahan la. and Basiron bleh pulak dia tiru gaya Zaid Geng Hensem punya style goyang remos. harammmmm!! haha


nak dekat 11.3+ kot. kitorang mintak diri. baby pun dah tido. family Aten pun konfom penat. aku sendiri dah letih. tapi kitorang tak balik lagi. lepak2 kat park kete. teman budak2 ni bert dulu. photoshoot sana sini. haha. bahan tu mesti ada la. around pukul 12 baru kitorang gerak balik. sebab Ijad nak balik Sunway dulu..lepas tu pegi Ayer Keroh, Melaka.amek kete satu lagi. 


dalam kereta..sekor2 macam haram. bingit! tak macam masa pergi. semua jadi nerd. senyap. duk suh Ijad buat drift dengan kereta baru. 


+ jad, teknik melongkang!!
- amek lajak jad. ni teknik devider, tarik handbrek cepat!
+ bleh ni jad. depan tu selekoh maut, bleh ready drift ni!


haha. gila la dorang. then,pegi Kajai dulu. stalk bilik Apau. hoyeahhh!! dah tau dah tau! kah3. lalu DG [Dewan Gemilang] and Ijad bukak cerita. "Kill, sini ada hantu bhai." what the hell. dah tengah malam la gila!! dorang nak stop bhai aku kat cafe. woiii. gelap la. hantar sampai blok ah. Ijad bukan tak nak..tapi dia takut nak masuk blok pompuan. baik sangat ikut arahan kolej tu buat apa. hari tu lelaki selamba je lepak lok tv pompuan.tade pape pun. HAHAA.


masa dah turunkan aku tu. sempat la buat lawak bodoh dengan Basiron. [why nama Basiron sangat banyak hari ni? haha]. dia sibuk suruh aku dengan Aten add dorang kat FB. 


+ nama sapa?
- long, kau panggil dia wani je.
* jadah la ijad!! aku kill.
- dia ni keli klaksen.
+ peh. keli klaksen! umur brape?
* 19 tahun. kau?
+ la, adik la ni.aku 24. dulu ex-student ukm. budak KTHO. kejut. dah grad.
* tipuuuuuuuu!!
+ betul la. jad, dia tak caya.
- betul la kil, budak KTHO.
* tak caye. tipuuuuuuuuuuuu jugak!
+ lah, memang lah tipu.haha
* HAMPEH.


haha. masa dorang nak gerak balik tu..sekali lagi macam haram


+ jalan baik2. nanti ada hantu. tak tau!
- banyak la kau!
+ dah dah. drive leklok. take care korang. thank you tau!


then, lenguh tangan aku. selagi kereta tak hilang, selagi nampak aku..selagi tu dorang babai macam kanak2 ribena tak cukup umur. HAHA. bak kata aten. " alololololololo..comelnye dorang." haha.





im the Queen. haha. y ijad nampak macam gurlish? haha
 new gf.curlassss gittew. i like dis pic.
awek ni la tuna rumahnya. thank you darl! haha

SEKIAN. AKU PENAT GELAK. HAHA

p/s : sorry le jad. aku tak berani nak test drive kete baru kau. terlalu baru! haha

No comments: