Wednesday 6 April 2011

Tension Tak Dak Nasi!

hari ni xde wt pape pon.hujan.so,tdo dari pagi smpi ptg :).ehh tipu jer.kekkeke. aku sebenarnyer nk mengadu kt korg pasal "kesusahan" aku mencari makanan untuk tummy aku ni. lepas diisytiharkan kempen 'TAK NAK NASI' oleh doktor Pusat Kesihatan UKM mggu lepas. aku jeles tau tak.bile tgh hari jer aku sedih. asal masuk lunch time je aku sayu. nk tau sebab apa? sbb aku xdpt mkn nasi! mana ada kedai yg jual ala carte tgh2 hari buta. sumer lauk campur. jeles tau tgk dorg kuar reramai pi mkn. aku? duk bilik jer T_T. korg igt aku suka nk berdiet nasi segala bagai ni? aku lagi benci kurus tau!! 

Rutin Makan :

Breakfast : Love Letter + Air Mineral
Lunch       : Cream Cracker + Air Mineral
Hi Tea      : Roti Gardenia + Soya
Dinner      : Bihun / Koew Tiau + Air Suam

giler ke hapa aku nk telan bende ni lelama. eh,lupa lak nk bagi tau. ni sumer gara-gara 'penyakit buatan sendiri' aku lah. Gastritis. ni sumer start time asasi dulu. gatal sgt jarang mkn kan. malas turun cafe punya pasal. ye lah. bilik aku tingkat 7. jenuh aku nk naik turun lif lepas kuliah nk pi cafe plak. dah la ramai. time puncak die..aduihh. so,slalu la aku berdiet. smpi slim jugak lah aku jadinya. tapi, bila masuk ukm ni. ape lg. time to balas dendam lah. muahahahaha. melantak tak hingat dunia. anytime bleh kuar.lagi2 bila ada transport kn.:)

aku terpaksa jer pon pi PK mggu lepas. tu pon sbb kena ugut dgn ayah. ibu kata :"kalau along tak pi klinik,ayah datang ukm bawak along pi klinik.nak?"..hisy xyah la. aku bukan takut doktor ke takut jarum ke hapa. tapi aku risau. ingat Gemas dgn Bangi tu mcm Low Yat dgn Time Square ke? dah la nk drive berdua je tgh tgh malam. risau lah aku. even ayah tu bekas driver Rally, tak yah la nk tunjuk kehebatan dgn anak sendiri. to ayah : ayah,along pon boleh Rally la tapi ayah yang tak nak ajar :(

Gastiritis a.k.a gastrik. aku malas nk citer panjang lebar. dulu aku xde la teruk mana. tapi sejak bulan puasa tahun lepas. masa aku baru masuk degree. teruk giler vavie arh sakit die. tapi aku buat donno je. last2 mggu lepas klimaks. lepas pi makan dgn Myvi ptg tu. atas motor ni, aku sakit giler arh. mencucuk-cucuk,menghiris-hiris. last2 aku bia je Vi balik dulu. aku pi beli top up n call ibu bila sampai kolej. aku rasa cm nk nak nanges la wei. ibu sruh pi klinik. aku trus start moto,pusing Bangi. nak balik Kajang. tak de sapa plak kt umah. last last.klinik sumer tutup. balik tu, aku tibai je la segala ubat yg ada. pastu tdo. xlarat giler la.

Besenyer, time aku nk kena jer serangan gastrik ni, mula-mula aku rasa penat.pening2. badan panas kat dalam. tekak mual rasa cam nk muntah.perut sakit. dada rasa pedih n time tu lah migrain datang.peluh dingin basah. time aku cmni.korg jgn lah ajak aku pi jalan jalan. mmg harapan tinggal harapan je lah. Disebabkan penyakit ni, aku xleh pi shopping complex, xleh pi pasar malam,xleh berjemur..klo nk kuar pon,aku prefer malam la. tak pon jgn keluar time org ramai. tu jer. klo rasa nk tgk aku pengsan n moody. try lah ajak. :)

hari tu buat keje giler jugak lah.pukul 3 pg. keluar ukm.just pi 7E.gatal pi beli Pepsi Max yg botol besar tu. melantak dgn Love Letter time lunch. elok sesangatlah.hahaha.erk.korg tau tak Love Letter tu hapa? ni haa.. dah semingg tau aku makan love letter je pagi petang siang malam.sadis tull. :(


p/s : Vi,malam ni kita nk makan kt na?

No comments: