Tuesday 5 April 2011

Ijad Whilcha

rasa nk gelak sampai rahang mulut jatuh bawah je bila baca balik tajuk entri ni. ye lah.terbayangkan usop whilcha OST Hantu Mak Limah Pulang Ke Rumah yg duk "soley soley" sambil tgn hayun tu.hahaha.

tadi pegi Hospital Serdang. teman Kancil kat sana. klo ikut plan yg aku ngn Myvi buat, ktorg nk jumpa dia bertiga. tapi..apakan daya. aku sekor jer yg pegi date ngn dia. Myvi kt Kuantan lagi bila aku hallo die smlm. bajet die boleh smpi la pagi ni. tp die tak leh join jugak. xpe la. aku suh die kejut awal. sbb Kancil suh datang temankan dia. Wave pulak aku dah hantar msg.tp xde connection. myb die sibuk kot. xper xpe.ayat sadis Kancil :"klo tak menyusahkan ko,dtg la".uikss.agak sentap disitu.wakaka. perghh.ko tak tau betapa siksanya merindui kau yg jauh di mata. cettt.hahaha. ye lah weh.ktorg dah lama xjumpa ko. ckp kt fon mana puas.skali jumpa aku rasa 24 jam pon blom tentu cukup nk menganyam ketupat kan.XD

gigih gler aku kul 9 pagi dah siap. aku pi ofis kolej dulu. konon nk tempah bilik la. skali xkuar list lg. xpe la.dah alang2 keluar.aku trus roger Kancil yg aku tggu die kat hospital. aku rasa baru jer die text aku bgtau die kat Ampang.tup tup. dia kata:"aku dah masuk highway serdang". weyy.cepat gler. seb bek xjauh. dlm 10-15 minit rempit dah bleh smpi.seb bek la xbanyak kete kt jalan raya. aku nk pecut pon smooth jer. even ala-ala wanita muslimah sikit, jiwa minah rempit tu tetap ada. xleh nk kikis even segaris!

sampai jer perkarangan hospital..bapak la wehhhh.. giler jammed! seb bek aku nek moto. wakkaka. park tempat bese ah. dah parking, aku text Kancil. tanya die kt mana. aku bajet die tak jumpa parking lagi. rupanya die dah kt dalam. die suruh aku pegi kt Jabatan Diagnostik Pengimejan dan X-Ray. aku lupa plak hari ni hari isnin. ye lah. mana boleh masuk sesuka hati. skali mmg betul aku kena tahan ngn mok gad. die tanya aku nk pi mana. apa lagi. aku kn pakar bab kencing mengencing org ni.haha. aku pon : " ohh. saya nk pi jabatan x-ray. adik saya kat dalam". wakakka. amek ko kancil. free je aku dpt title jadi akak kau. :)

sampai je kt situ,terteleng-teleng kepala aku nk carik si Kancil ni. aku mmg xprasan die yg mana. tp ble nmpk wheel chair tu xlain and xbukan. tu diaaa. Ijad versi rambut pendek. haha. lain gler la. dah chubby sikit. putih sikit. comel lg. aney,tuk pengetahuan kau..even berjuta2 kali ko paksa, aku xkan ngaku ko hensem.hakikatnya mmg tak! dari jauh die ngn mak die dah tersengih-sengih. aku dah la pemalu sikit. ceit. hahha.tak lama aku dapat borak masa mula-mula jumpa tu. sbb die dah kena panggil masuk dlm bilik x-ray. mula-mula mak die masuk. pastu mak die kuar. mak cik tu sruh aku masuk tolong angkat Kancil.sbb aku kn sailormoon.ada power.XD aku ingat main-main. rupanya bebetul. huhu. aku ingat kena tunggu.skali bile nurse tu ckp :" turun kan seluar",aku pon cepat2 la bla. gila aku nk tunggu. sure arh mamat tu malu giler sbb sumer pompuan kot kt dalam bilik tu.hahaha.

pastu,ktorg pindah pi Jabatan Pembedahan. tgh on the way nk gi sana tu. mak Kancil kata:" biasanye lepas x-ray.jmpe pakar.klo okay dah boleh balik. tapi mak cik nk suruh abahnya cakap kt doktor sruh bukak besi tu. kesian kt ijad. slalu je sakit.lagi2 naik storm". betul tu mak cik.sian die.sikit sikit tersangkut.bile Kancil citer pasal die try berpaut kt tingkap n mengensot nk bergerak, sadis plak aku dengar.T_T. at least ada effort la nk menambahkan perkembangan terbaru. just satu jer yg xberkenan. Welcome Back to Berd World haa? mmg siot la. dulu janji manis. sanggup ke bulan lah jadah sumer. skali apa jadi kt ayat-ayat tu sumer.skadar menanam tebu ditepi bibir. cewahhhhhh .hahah.aney, padan muka kau kena bebel ngn Myvi :P

sampai kat sana. Amalina a.k.a Adik (mmg adik si Kancil ni pon) nk gi playground.omputeh ckp la. klo diMelayukan jadi Tanah Main.hahaha. pastu pak cik nyer ntah ke mana. just ckp Kancil punya turn 1096. tp skrg 1023. bapak la weyhhh.jaohhhhhh.tapi ktorg tggu gk. so,smbil tggu tu. duk story mory la. mcm2 bende. sambil mengusha org. almost kul 12 , baru Kancil kena panggil.rupaya salah nombor. turn die 1047. tu pon sbb bapak dia salah step.patutlah nombor blakang sgt. Rupanya tak register! bising arh si Kancil.last last aku jugak jadi tukang baca nombor.haha ceit.pastu,die masuk jumpa pakar ngn pak cik. lama gk. mak die kata :"tak dengar pun ijad menjerit. tak kan tak sakit.kt rumah pun menjerit2." .hahha. kantoi kt situ.then, die kuar. tgk2 dah bersimen jer. muka xyah citer la. masam nk mampos. rasa cm nk telan aku pon ada.tp chill la beb. aney,muka kau sumpah cm org xmandi sebulan bila masam.hahah.

pastu,gi amek ubat kt farmasi n sambil tggu abah die bayar bil lepak la kt lobi. xde bende pon. ceciter je la. die kata,time bukak besi tadi die rasa nk lempang je doktor tu. sakit gler babeng. pastu bile dah terbukak, darah memancut keluar dari lubang tu. die sumbat ngn kapas letak iodin je. then, trus balut cm mumia. berat katanya. tu yg muka sedih tu.pastu smbg citer.buat lawak bodoh. pasal study.budak2 ukm. rumet tersayang. hahah. bf Myvi tu wehh. around kul 3,aku mintak diri sbb aku ada temujanji lain. so,xsempat la nk borak dgn lebih panjang. nasihat die mmg xleh bla.

"kill..

1) jgn berd.
2) jgn kurus.
3) rempit leklok.
4) jgn nakal sgt.

kau ingat aku apa wehh? ni gadis rockers malaya la. tiada dicari ganti.hahha. tapi tulah. masa kau xde kan Kancil, mak kau ada pesan kat aku. katanya. :" nnti kila,fatin,apau..bg lah semangat kat dia. bg semangat nk belajar.cepat sihat." . ai ai mak cik. anakanda menurut perintah. tang bebel ,mak cik jgn risau. Myvi ada. die mmg tukang bebel paling power! haha. sorry la Vi.tp kau mmg berbakat. n sepatutnya,ktorg bawak Kancil pi lawat kubur arwah hari ni. tapi mak die tak kasi. katanya Kancil tak ckup kuat lagi. mak die takut die tak kuat nk pegi sana. lg pun Myvi ngn Wave tak de.tak kn aku nk pi sesekor.next time ea.

so,stakat tu la pertemuan ktorg setelah 3 bulan tak bertemu. last jumpa masa pi Lanchang tu lah. next die turun 30 Mei ni. bukak simen. kalau aku xde keje. aku turun la serdang. kalau tak. tggu bulan September la aney yea. 




 bajetttttt.



 pasrah T_T
 lepas simen
 before cabut.
 jgn gedik bley tak?
 lengan aku lagi besar weyy

 yg blakang tu sibuk je

 with adik
 lepas ni beli sliper sebelah je yea XD

hospital serdang

p/s : hey Power Rangers. mana semua kuasa lawan org jahat tu? asik Sailormoon jer yg back up ni. Mermaid mana ada magic. so,jaga la diri leklok. byk practice. jgn malas2. kesian kt mak awak tu. jgn nakal2. n jgn berd! kalau angah bagi lagi rokok. jgn amek faham!

No comments: