Tuesday 26 April 2011

Lepak Kat Stadium Jer!

assalamualaikum. kom apa..KOMBAT. bat apa..BATMAN..haha. hye korang. semalam, TITAS last paper untuk sem ni. then, aku pon dah MERDEKA!! hahha. tapi Vi kata, " tunggu aku abis exam. jgn balik dulu". okay. so, untuk membuang masa yang tersedia ada ni. Pukul 10pg tadi aku pon keluar dari ukm menuju ke Kajang. buat apa? cari kerja. hahah. ye lah. apa lagi nak buat cuti 4 bulan? nak duduk umah? memang tak lah. baik aku kumpul duit banyak2 untuk planning sem depan yang dah ada dalam kepala otak ni. waaa. tak sabarnya....so, aku pon survey sana survey sini. 3/4 pekan Kajang tu dah aku teroka. tapi keje yang aku carik still tak der. demand. 

# kalau boleh ofis hour
# gaji 500++
# tak jauh dari rumah (Taman Asa Jaya, depan Taman Jasmin,Kajang Prima)
# kalau tak ofis hour, hari sabtu boleh tapi half-day jer.
# tak yah pakai uniform

aku bukan apa. ni adalah arahan dari bonda n ayahanda terchenta. katanya, kalau aku amek keje yang lain cm KFC ke mcD ke.. cuti dah la sekali seminggu. penat gila pulak. balik malam. dah susah nak balik rumah. bila pikir2 balik, agakla.. aku dah la senang homesick. kang Apak dengan Mak Su balik Gemas, dah aku tinggal sesekor kat umah..sadis tol..:'(

then, duk tengah merayau2 tu, atas motor nih tengah merempit. Si Vi text aku..

Vi    : Beb, aney kt b.polis kjg
aku  : aku kt kajang la ni
Vi    : Jadah bhai. ko wt pe kt sna.
aku  : jalan2 cari kerja. haha. die de lg kt sna?
Vi    : dia da kt b.polis lg. tp gya mcm nk dtg sni. ko g r bhai.
aku  : aku tggu die reply jap.
Vi    : soh dtg ukm jgk..xkre..xpn soh jmpe kt mn2..
aku  : die tak kasi aku dtg la. n die xsure nk dtg ukm ke tak.
Vi    : asl lak dye xksi?
aku  : die dah nk sudah da.

sambil aku text si Vi ni, aku text jugak la si Kancil ni. kot2 Vi kencing aku..
aku   : woi..aku kt metropoint kajang ni.. ko xckp pn ko kt cni.
aney : xplan doe. haha. surprise! kau dgn sapa?
aku  :  sekor. jap aku g sana. tggu!
aney : tak yah ar. aku da nk sudah.
aku  : da tu.ko dtg ukm x?
aney : tak tau lagi la der.
aku  : seyes tanak aku dtg? nnti roger ah.
aney : okay. xde hal. haha

then, aku balik ukm. sbb nk bawak Vi pi makan. kitorg lepak Ameer Ali je pon. almaklumlah..aku kn diet. haha. tak de lah. xde selera. then, duk tgh melantak roti planta dengan roti pisang tu, si aney msg. tanya kt mana.. aku pon ckp la.. "kat jalan yg benar".hahah. die dah otw ke ukm rupanya. wahh. happy gler la ktorg. ape lagi. call apau. kejut dia sampai bangun. dengan tak waras die tu entah kul bapa bgn tdo. duk layan hindustan sampai meleleh-leleh air mata.. hahaha. semapt la kitorang belikan roti planta n teh o ais fevret die. n trus pecut gi stadium. kat atas bukit. tu tempat aney last lepak sehari sebelum die eksiden yang meragut nyawa arwah iela.

sampai je kat sana. tgk abah die a.k.a bapak mentua aku yang kedeks tu duk tengah melayan perasaan. style betol dgn spect Rayban die. fuhhh. aney punya keje la bagi gelaran ni. ingatkan mak die ada skali. tengok2 lelaki. ingat along daus. tapi lain pulak muka..hmmm. pastu mamat tu keluar dari kete, bawak wheelchair utk aney. aney kata, tu lah angah, adik along daus. ohh. segan plak aku. dah la Vi tak de. die balik jap. Kak long die dtg amek barang. then, tak lama tu baru la si apau datang dengan muka tak waras dia la. hahah. sambil tggu Vi sampai tu, sempat la membahan si Apau ni. then, Vi jugak jadi mangsa bahan. tak tertinggal jugak. aku!! siot tul dorang ni. haha. tapi hari ni memang happening. ekceli, ni 2nd time, kitorg lepak berempat lepas mcD dulu2. lagi2, abah aney yang sporting tu kasi can kt ktorg nk lepak lama2 ditengah panas. thanks pak cik!

aney? die dah boleh berdiri sendiri, tapi still berpaut kat mana2. dah boleh naik wheelchair sendiri dengan syarat, wheelchair tu mesti dekat dengan dia. berd? tak yah citer. aku rasa tadi dua batang duk layang asap rokok tu kt muka aku. sama la dgn apau. mula2.. bajet .takut kena marah dengan pak gad. bila aku kasi green light..laju je pulak. haha. bila aku mintak sebatang, tak kasi pulak. buat penat jer aku duk ceramah kt dorang pasal ayah aku sakit jantung pasla rokok. hhmm. haram.. xde effect. haha

abah n angah die pi solat kt masjid jap. tinggal la kitorg empat ekor kt bukit stadium tu. borak borak. bahan-bahan. of kos. tu bende wajib! ahahaha. then, lepas abah n angah samapai, dorang pon nk gerak pi Putrajaya. ada hal sikit katanya. so, macam bese time nk tolak wheelchair je, aku jadi mangsa.. mula2 aku ingat die boleh gerak sendiri. aku buat bodoh je la. skali..

aney  : "kill, apa lgi. cepat la tolak krusi."
aku    : " aikk. bukan ko bleh gerak sendiri ke?"
aney  : " ala tolak je la.."
abah : " kila, bia jer. selama ni boleh je buat sendiri.."
aku    : " mengada ni pak cik. saja nk mendera saya."

aku buat jugak la kan. kang merajuk pulak kalau tak tolak. hahah. pastu, abah dia tunjuk la report polis yang aney buat tadi. pasal bayaran tertunggak sumer yang agak memeningkan kepala. abah die tanya apau. apau tanya Vi. Vi tanya aku. hmm. haram. sumer tak tahu. haha. abah aney ajak kitorang pi Lanchang,die nak masak Pie Ikan Patin fevret aku tu untuk kitorang lagi. die ajak weekend ni. isyy, mana boleh kata Vi, apau nk balik muar! haha. pastu, dorang pon bertolak balik.bila aku sampai bilik, aku dapat text msg dari aney..

aney  : take care weh. panjang umo jumpa lg.
aku    : haha. xde hal der. simpan duit byk2. blanja aku sampai habis grad. :)


aaaaaa. seronoknya hari ni. dah lama tak lepak macam ni. aney, lama tau tunggu bulan 9. betollah, kalau bende di plan tak kan jadi.. tgk hari ni. tayah plan2 muncul jugak kau kt ukm ni even tak menjejak kaki kt kkm. tak per, kitorg faham. ko dah ckp dulu sbb apa. :)

p/s : aku dah pening nk carik keje cmne. silap2 aku balik umah je kang. hahah





No comments: