Tuesday 20 December 2011

Rambut-tan bertan-tan

currently sedang mencabar diri sendiri untuk menelan buah rambutan + dukong almost satu kotak yang coming from Gemas + Lanchang. peh. banyak gila!! ekceli camni.


tadi parents aku datang hantar lauk, cakes,rambutan n 3 ketul manggis ( awat 3 ketoii ja? ). rambutan tu banyak dia sama dengan satu guni hang tau dak!!! mak aiiii. jenuh ah. aku dalam hati : 'satgi agih2kan kasi ah bebudak ni semua. tak larat aku nak makan. kalau kolej lain nak pun aku sanggup hantar.'


then, aku pegi la bilik shela. bagi bahagian dia. tak lame lepas tu aten call, suh naik foyer, tolong angkat kotak berisi buah coming from Pahang.


+ naik foyer ah. angkat kotak. Daddy suh kasi kat alang n lain2 sume.
- banyak sangat ke?
+ berat dohhh!! pi tengok sendiri ah. aney dah sampai tu.


aku fikir takde la berat mana. naik atas, malas nak amek tudung, capai kain batik buat kerudung. yang kurang asam tu, si Ijad boleh gelak, siap kata " kau dah macam nenek kebayan! dengan baju kurung siap pakai kain batik!". ok fine!


pegi bukak bonet.. MAK AIIIIIIIII.. 2 kotak beb! DUA kotak yang full dengan buah rambutan + dukong. Ini betulbetul nak suh aku melantak ni.  jenuh aku nak angkut. campur dengan seguni yang parents aku bawak dari Gemas, totalnya sama banyak dengan 3 kotak buah. -.- banyak gila. 


then, kitorang pegi picnic kat tasik celaka. makan nasi and lauk-lauk yang ibu aku masak. ( ibu, lepas ni boleh la masak banyak lagi. kalau boleh sekawah pun takpe. -.-". so sweet makan dalam hujan kan. haha.
then balik, distribute lagi buahbuah tu ke jiran terdekat. memanjangkan sedekah orang jauh :)


pegi discussion, bawak satu plastik besau. biar budakbudak ni melantak. amacam salwa, nunu, titi, adin? puas makan satu plastik besar? haha. sorry faa, durian next sem okay :) balik bilik, tengok stil ada satu kotak lagi. hurm. bahagikan dua, aku and aten. itu pun stil banyak lagi. ape lagi. telan telan!!





ni bila dah tinggal sekotak. bagi abang2 tu sekotak, distribute kat minahminah tu sekotak, tinggal lagi sekotak.


p/s : thankyou Daddy,Ijad. thankyou ibuayah. have a safe trip to terengganu ya at 2am nanti :)

2 comments:

Nurina Act said...

thanks kill...byk ak n wa telan mlm ni...kalau ad lg meh la bg sni..hehe

Kill said...

hahaha. siot. lai lai bilik