Monday 31 December 2012

Senggugut and Sort Of

Before any paparazzi nak buat cerita hangat, look here, I'm very open minded in these things. Hey, lelaki patut tahu! In case of their moms, sisters, friends and of course, wifey. :) Senggugut, sesungut, period pain..sama je sume tu. Bet on me, korang mesti taknak rasa how pain they are. Rela tidur 24jam weh kalau dah kena. serious sakit! I was normal on my early period timing.

But one day, masa tu dalam science lab, Form 3. MAHA SAKIT i tell you. I'd my class under table. Halau all of my friends yang datang konon concern padahal curious, sebab masa tu rasa macam nak putus nyawa. 
Then, 2nd time kena paling teruk, masa cuti baru habis final exam first year degree. Masa tu kat rumah apak. MakSu punyalah takut sebab masa tu, aku dah macam orang tak betul menangis dalam toilet for one hour. 

And one more time masa week 13 last sem tak silap. Orang lain tengah sibuk nak pergi kelas and hantar assignment, aku absent almost seminggu terperap dalam bilik, 2 hari period pain, and terus high fever. Very bad fever. Masa tu memang tak call sapa2. Senyap je duduk bilik. Single room pulak. Memang tahan je la azab dunia tu sorang2. TT

Orang kata sakit senggugut ni macam 1/3 sakit bersalin. Sebijik macam sakit keguguran. And fyi, memang boleh bawa maut. For sure, kena jaga pemakanan. Seminggu before period tu, kena banyak minum air suam. And jangan makan nenas, air kelapa and ice. You won't to try. Trust me. Bila tengah sakit, segala yang kita buat, semua luar sedar. Janji sakit tu hilang. Peh ngilu!


Tapi tak gak weh, kadang2 time aku period macam biasa, minggu tu lah aku hyperactive. Aku lah jadi manusia paling rajin kat dunia. Gelak 24 jam. Kira tak setiap bulan la aku kena senggugut ni. Teringat dulu, kitorang keluar berempat. Aku, aten, apau dengan arwah jad. Masa tu aten period. And yes, kitorang tak pernah malu pun kalau those guys tau yg we're tengah bendera jepun. Siap buat precaution lagi. JANGAN GURAU BERLEBIHAN. hahahahahaha. sebenarnye takde pape pun.

Cuma ada satu hari ni kan, masa tu dalam kereta..

aten  : kelly, nanti singgah kedai. nak beli pad. *bisik*
aku   : ko period gak ke? boleh takde hal. *bisik*
ijad   : korang nak beli ape kat kedai malam2 ni?
aku   : sibuk je nak tau. beli roti kering jap.
ijad   :  bukan baru lepas makan ke. korang ni pelahap ke ape?
aku   : HAHAHAHA. roti kering mana boleh makan lah!
ijad   : dah tu. roti ape ni?
aku   : roti kering tu pad sayang oi.
ijad   :  cakap la kotex ke laurier ke. ceh!

buat lawak sengal! sumpah lawak masa tu. aten yang tengah kesakitan pun tak boleh tahan. aduyai.

okay. off topic. hewhew. for sure, ia sangat sakit. sangat.


No comments: