Saturday 8 December 2012

Lanchang Again

Back to last Tuesday, dapat invitation to a trip. A trip visiting him. :)

Ahad. Semalam kitorang pergi lawat kau jad. Kitorang bawa Jepa since masa hari kau pergi tu dia tak dapat ikut. Masa dia sampai kat masjid Kg Baru tu, kau dah pun dimasukkan dalam van. Kesian kat dia, takde chance dah. Kitorang gerak semalam naik kereta dia tau. Aww aww, dia nampak macho dengan kereta tu. haha.

Pukul 9, Jepa datang pick up kitorang dengan Kamil. Belum apa2 lagi dah spoil, dia reverse sampai berlanggar dengan kereta lain. Dah kemik, calar bagai magat depan tu. Lepas tu boleh buat muka kering. Alahai Jepa. Then,after pick up Azam, ingat nak gerak terus pegi Lanchang, tapi aku dah lapar, last2 semua decide pergi Fariz. Around pukul 10, kitorang move on.

Along the journey, banyak gak kitorang recall masa dulu2. Lalu kat McD Ampang yang kita terlajak tu,aku cakap je dah dekat dengan Zoo Negara. Terus dorang kata lepas balik dari Pahang kita singgah Zoo. haih. Masa dah masuk simpang nak keluar Highway Karak, teringat time tu aku, Aten dengan Alang bertiga, first time redah rumah kau unexpectedly. haha. " PAHANG, HERE I COME! " :D

Aku ikut nasihat kau yang selaluuuu kau ingatkan. " Kalau guna highway Karak, jangan drive lorong paling kanan, kat situ orang sengaja bubuh minyak. Lagi2 turun bukit." Ai ai sir! Aku tengok rilek je mamat 3 orang tu lepak kat belakang, kira aku tak merbahaya la kot. haha. Safely arrived Kg Dala around 11.30 am. Masa tu ada mak dengan ibu je. Abah dengan Naim, Tengku pergi kebun. Mak kata abah baru nak start tanam pokok getah. Lepas tu buat pondok lagi. tu yang lambat.

Then, bawak mak kau pergi beli jagung kat kedai seberang jalan tu. Kitorang nak beli, tapi Wan Lang kau tak kasi, dia suruh amek je. Dah la banyak gila! Pastu, kitorang balik rumah, ibu dengan mummy masak kat dapur. Dorang tak kasi kitorang buat pape except makan. Hahah, then, kitorang pun party buah laaa kat hall rumah.




Kau tahu jad. berterabur Jepa makan jagung. Haha. macam beby!. Azam pulak buat lawak. Ada ke makan manggis dia buang kelopak yang hijau tu. kah333. lawak la Azam ni! kepoh gila rumah kau dengan adanya 3 orang jantan ni. Lepas tu, mummy asik suruh makan durian. Durian kat kebun daddy dah start gugur. Aku dengan Jepa dah la memang tengah kepingin durian. Laju gila kitorang pi. haha. Tapi, mummy tak reti kupas. Dorang? lagi la tak reti and aku jugak la volunteer mengupas even tak bape nak reti. haha. 




banyak gila kan kitorang makan? huhu. lepas tu , Daddy pun sampai. Aku syak dia baru balik berburu la dengan Naim, Tengku sume. sebab dia bawak senapang patah. Sekali memang betul. Rezeki kitorang la dapat makan ayam denak Pahang. hoho. Jad, aku tengok daddy makin hensem sekarang ni. tapi aku tau dia rindu kat kau. Instict abah mana tak sedih tengok kawan2 arwah anaknya datang, layan macam anak sendiri pulak tu. Dah tu aku yang kena marah sebab belah durian dengan seluar jeans. tu yang aku pakai kain batik mummy. Memang kena bahan la dengan dorang. =.=



Lepas zuhur, kitorang lunch sama2 dengan daddy kau. Best gila banyak makanan. Of course our favourite Pai Ikan Patin, Pai Ikan Talapia, Gulai Udang, Masak Tempoyak Ikan Patin, Ayam Denak Goreng banyakkkk lagi la. sampaikan Kamil kekerasan perut and tak boleh bangun. HAHA. Kalau kau ada Jad...mesti lagi best and meriah :D . Aku dengan Aten masuk solat and rehat kat bilik kau. Rindu sangat kat kau Jad. Rinduuuuuuuuuuu sangat! Bilik tu dah takda apa. Mummy guna untuk solat and mengaji. Barang2 kau semua dah takda. Hurm. tapi masa tu aku boleh tahan lagi perasaan dalam hati ni.




Meanwhile Aten tolong Ibu dengan Mummy buat bubur jagung kat dapur, aku dengan yang lain pergi petik buah rambutan kat belakang bilik kau tu. Dengan kain batik tu la aku dengan Adik petik bubuh dalam plastik. Dorang? tau makan je. =.=". Lepas tu kitorang lepak kat buaian porch kereta. Jad, kereta kau dah tak macam dulu. Aku tak usik pun aku tau dah lain. Aku rindu kereta tu jad. Tapi aku tak sanggup nak pegang. Jad, even kau dengan Adik tak berapa nak ngam, tapi kitorang tau Adik rindu Ayong dia. Mummy cakap, adik duduk dekat dengan Kamil, Jep dgn Azam sebab dia rindu dekat Ayong dia. At least, dia rasa kejap abang dia ada...


After Asar, kitorang gerak pergi ziarah kau Jad. :D. Kitorang gerak dua kereta. CCW , Aten drive dengan Ibu, Mummy. Aku drive kereta Jepa dgn dorang. Jepa tanya aku kenapa aku taknak drive kereta kau. " Aku tak boleh Jep. Hati aku rasa lain." sumpah Jad. Sebak hati aku tengok Aten drive kete kau. Sampai kat kubur kau, banyak yang aku flashback masa malam kebumikan kau dulu. Sedih tak hengat bila Jepa lead Yassin untuk kau. Kitorang tak sempat nak baca tahlil sekali. Langit masa tu mendung gila. Gelap. Allah je tahu, macam mana sedihnya kitorang nak tinggalkan kau kat situ. Aku tahan air mata Jad even masa tu dah kabur dah mata. Aku taknak kau tengok kitorang macam ni.

Then, kitorang balik semula rumah kau. Mummy bungkuskan bubur jagung untuk kitorang. Daddy pergi kebun, kutip durian sebab dia kata nak bagi kitorang bawak balik UKM. Macam2 daddy pesan masa kitorang nak gerak balik tu. Tapi paling aku sedih..

" Jangan lupakan makcik, pakcik dgn arwah kat sini. Anak yang sorang tu dah takda. Selalu-selalu la datang sini ye."

Hmmmmm. 

Alhamdulillah, even jammed, dengan minyak kereta kering, macam2 la jadi. Safely arived Bangi. Then, kitorg shoot Bandar Sri Putra, hantar Aten balik amek kete. Time tu la kitorg buat Carboot Picnic. haha. 





Then, we are back to UKM. :D Alhamdulillah. semuanya sihat Jad. Tercapai gak niat aku nak bawak Jepa pergi ziarah kau kat sana. Niat aku nak jumpa family kau. Alhamdulillah, terubat rindu kat kau. 

Bersemadilah kat setenangnya kawan. i love you. Alfatihah untuk Mohd Rohaizad Mohd Bakari.

No comments: