Friday 14 December 2012

Leak Out at UM !


Assalamualaikum readers.

UM is my history and my future. why future?? Everything started yesterday, when i went to visit them :D

Yes. aku ex-student and alumni Pusat Asasi Sains Universiti Malaya batch 2009/2010 for your information, dear reader, friends and juniors yang selalu kena tipu bila kata aku budak dip. huhu. I was one of the physical batch' Icon a.k.a Diva bak kata Mr Z, our Sc Comp lecturer. *serius tak tipu*. sebab tu bila masuk UKM, orang kenal aku tapi aku tak kenal orang and pura-pura kenal dorang. haha. I'm smiling to you guys kan bila uolss say hi to me! :)

Ok back then. So, nak di jadikan cerita...

Yesterday, after 2pm class, aku balik kolej, pick up KakAna and rushing to KTM. We're heading to UM bukan sesaje nak melepak ye kengkawan. Aku nak bawak KakAna, meet your beloved lecturer, Mr Z to collect her questionnaire for her project. Before, KakAna mintak tolong aku bagi link mana2 lecturer yang aku kenal sebab dia kena buat research dekat UM. Suddenly lah kan, aku teringat this guy. So, selaku orang tengah, aku deal lah untuk kak. Tu yang semalam gila laju aku balik kelas tu. haha

Naik KTM macam biasa la since aku ni memang hebat tang naik KTM free tak yah bayo. kekeke. Turun kat KL Sentral, dah terliuq tengok Secret Recipe, padahal sesat tak jumpa ticket kaunter LRT. Pusing punya pusing, rupanya depa dah tak guna ticket. Guna blue plastic token macam 20cent and sume pakat main touch screen je sekarang. Memang jakun gila kitorang dua. Siap boleh stop lama sebab tak reti nak scan macam mana token tu. hahahahaha. lawak gila.

I thought that was KakAna's first experience naik LRT. So, we stopped at Universiti station, take a Rapid bus heading to UM. Sambil2 tu aku jadilah tourist guard tak bergaji. Sampai je kat PASUM, dah janji nak tunggu kat ofis. Tunggu punya tunggu, nampak la my 'beloved' Mr Jedzry Fadzlin a.k.a musuh tak berapa nak ketat ai. haha. tapi segan nak tegur. haha. Then, dapat call kena pi Blok Pensyarah. Sumpah aku malas gila nak daki segala bukit, tangga nak ke sana. Tapi PASUM memang hebat. Tudiaaa gah menjulang berdiri bangunan baru PASUM. 6 tingkat tak silap ai. Auditorium dia..peh!! maju habis!

Sampai je depan bilik Mr Z. Bismillahirrahmanirahim...bukak pintu. Erk, Mr Z! makin kurus. :D hahaha. baru masuk, dah buat lawak. niat nak settlekan urusan dalam 15minit lepas tu shoot balik. Haram ye kengkawan. kat luar tu hujan lebat. Lepak punya lepak. Mr Z bagi satu project baikkk punya. Alhamdulillah, boleh senyum besar. Lepas tu ingat nak balik. Dia ajak pegi makan pulak. So, sampai la kitorang kat SS17 PJ. Around 7, aku cakap nk balik. So, dia hantar sampai LRT. Last2 stuck dalam jem. =.= Dari dalam ofis, sampai ke kedai makan, sampai dalam kereta, keje kitorang gelak..gelak..gelakk. main tipu je banyak. hahaha. Cramp perut aku. Plan nak 15 minit je pegi UM terus jadi berjam-jam. Mr Z punya pasal.

Apa projek kitorang tu? biarlah jadi rahsia. Harap2 berjaya. Doakan aku mengharunginya dengan tekad dan usaha yang tinggi. :D KakAna pun yang mula2 malu anjing dengan Mr Z, end up masuk satu kepala dengan kitorang. haha. tak boleh tahan part citer hantu hostel tu. haihh. Then, around 8.30. safely arrived UKM. Balik kolej, mandi2, siap2 and heading to Majlis Penghargaan Atlet. Bak kata sir, " saya bangga ada student macam kau ,kill. tapi dah tak ranggi and gila garang macam dulu" hahahaha.

Lepas rindu kat Mr Z and of course you, my beloved Universiti Malaya. I missed my guys, tapi tak berkesempatan :D


till then, byebye readers. :D

No comments: