Saturday 8 December 2012

Port Dickson Day 1

Assalamualaikum and a very good morning everyone.

Currently updating my beloved blog from atas katil, bilik anak dara, No 16, Taman Peranginan whatever, Maybank Bungalow, Kampung Teluk Pelandok, Port Dickson, Negeri Sembilan. 3 Days 2 Nights unplanned holiday FOR ME. (taip slow2 takut ada yang terjaga satgi.)

Kalau ikut planned pagi tadi, after solat Jumaat, lunch dengan abang Jebat and he will send me to KTM. Itu plan. Yang tak di plan tu, around 3pm.. kitorang lunch 4 orang dekat Ayam Penyet Simpang 3 since abang mengidam sangat nak makan situ. Aku, abang Jebat, Aten and abang Adam. Should be Kakmaz join kitorang but she insisted to stay at MARDI.

Then, entah macam mana, tengah lepak borak-borak makan desert, abang Jebat postponed his programme to night, Aten punch out dari GMI, abang Adam free from classes. Send semua kereta balik, meeting point dekat KKM and..Port Dickson, here we come. Dorang decide hantar aku sampai PD. nak berjalan kat pantai katanya :D

1 hour journey by car. abang Adam pemandu berhemah gua cakap lu. hahaha. *brhemah la sangat*. Masa dalam kereta tu, aku teringat zaman muda2 dengan arwah Jad, dengan Tengku dulu. selalu buat backpacking malam2 buta pegi PD, Melaka, Teluk Cempedak macam ni. Suicide sangat. haha Sebenarnya aku rasa terkejut gak. Ingat dorang main2 masa kata nak hantar sampai sini. But my lucky one, macam ibu cakap.." bertuahnya dapat kawan2 macam diorang. .Baik betul sampai sini dihantarnya " They are mine, ibu. :D

Mula2 jenuh gak nak cari jalan masuk sampai call ayah suruh jemput. Then, masa nak masuk rumah tu pulak, abang Adam buat malu2 dia. ceh. Padahal dia tak tau, family aku tau dah semua pasal dorang. Jumpa face to face je belum. Nak makan cucuq pun malu2. Then, kitorang gerak pergi pantai kat belakang FAMA tu sebab ikut plan nak pergi memancing. Meanwhile, kita melepak ambik angin pantai la before dorang balik UKM at 7pm.

Tak lama lepas dorang gerak pulang Bangi, aku pun balik rumah tadi balik. After maghrib, first task aku > tolong siapkan dinner. Memandangkan aku pun letih, so aku cakap " apa kata kita dadar telur je. Lauk pun banyak lagi kan?" bijak kill. haha

Malam tu kitorg tak buat pape pun. Just melepak tengok tv. Oh by the way, nak cerita pasla rumah ni. 2 tingkat, 4 bilik, 1 conference room and fully furnished for RM35 per night. MURAHHHH GILAAA KAN??? haha. abang Jebat dah blink blink eyes dah tadi.

Tengah nk off laptop, aku saja la gedik tengok network coverage. Godek punya godek. tu diaaaa. wifi connected. HUAHUAHUAHUA. seronok bakhangggggggg.

now. 6.30am. nak kena turun dapuq sebab makci2 tu dah tugaskan aku malam tadi, pagi ni kena buat breakfast french toast dengan sandwich. =.="""

bye everyone. till then. sat lagi nk pi pantai. hoho

No comments: