Thursday 13 December 2012

Port Dickson Day 2

6.30 pagi dah turun dapur menjalankan tugas selaku tukang masak utama untuk breakfast hari ni. Bukannya susah pun, sandwich sardin dengan french toast je. Meanwhile, golongan makcik-makcik pulak tengah buat preparation untuk menu lunch and team daddy-daddy pergi ke pasar beli stuff untuk barbeque for tonight. End up dia, sampai dua kali aku kena buat breakfast sebab 10minit je dah habis. =.="""""

Packing. packing. packing. 9am kitorang gerak pergi pantai Teluk Kemang. Picnic time!! wehoo! FYI, rumah yang kitorang sewa tu bukanlah depan pantai..Sesampainya kitorang kat sana, we booked 2 units of tents yang kaler biru tu which is RM20 per day. So,takde la panas membuta mak ayah tengok anak-anak depa ni ni bermandi-manda kann. Sementara dorang unpack foods sume, aku dengan Ezzly dah masuk laut uolls. Hahaha. Lebih kurang 2 jam jugak la aku tak keluar2 dari laut tu. Bila dah cramp, baru naik darat.





But unfortunately lah kan, naik darat je aku jumpa benda best. Upacara menanam badan dalam pasir, dan mangsanya ofkos Ariena a.k.a Alang yang Kering macam plywood. Punyalah payah nak tanam minah sorang ni. Menjerit macam orang gila. Sorry lang, ibu ayah tak kata ape pun. Nasib la ek dapat kakak macam along dengan angah yang kejam. haha. 


After that, aku terasa nak naik bananananananananana boat. Paksa punya paksa, aku angkut je Angah dengan Alang naik sekali. menjerit jerit dorang. kahkahkah. aku ingat nak buat aksi superman macam Apau buat kat Pangkor dulu. tapi tak cukup berani la nak turun belakang. mau tenggelam satgi.  And oleh sebab tu, their first experience naik banana boat, i'm secretly deal dengan abang boat nak jatuh dekat tepi pantai, *padahal before ni janji dengan budak dua orang tu taknak jatuh. kahkahkah*. Time abang tu buat lap je , aku jerit.."KORANGGGG, SUME ANGKAT TANGAN!"... and..... BUSHHHHH, amek kau. kaki aku atas kepala Angah. Angah pulak jatuh atas Alang yang sekeping tu. Dayah dengan adik dia siap tarik baju Alang. hahaha. Elok je naik darat, aku kena marah la. ape lagi. hehehe.

Then, bila baju dah kering sikit, aku ajak Ibu pergi jalan-jalan around dataran. takde beli baju pun. Saja tengok-tengok. Tapi rasa gedik nak pakai lady-like ribbon hat. So, pakat pi beli satu. haha . Lepas buat window shopping tu, balik khemah and masuk laut balik sampai tengah hari.




Dan malang pun tak berbau. One of Nenek Tipah punya cucu si Athirah Amanda tu hilang! Haihh, dah kitorang take one hour jugak la buat operasi mencari dan menyelamat. Report police and call JPAM. Aku hampir je kena paksa naik bot JPAM pergi buat pengecaman mangsa hilang kat menara nunnnn pantai sebelah sana. Nasib baik jugak aku angkut camera Shela time tu and nasib baik jugak aku ada snap gambar budak tu and the only pic tu la jadi bahan utama misi pencarian si Athirah ni. =.=. Last-last, jumpa budak tu kat menara JPAM lepas ada lelaki hantar nampak budak tengah menangis bengong-bengong. Jauh gila budak tu jalan! Ni sume sebab salah pandang punya kes.

Around 2pm, kitorang balik rumah and rehat. Team daddy-daddy pulak pergi memancing sampai petang. Padahal kitoran yang pompuan sume tengah membuta dalam bilik ada aircon. peh! heaven!! Lepas bangun tido, terus buat preparation untuk barbeque. Ayah dengan pakcik Jasmin yang dapat duty kena bakar semua. Aku tukang makan je. Oh ye, rumah yang kitorang duduk ni, memang dah siap dengan tempat barbeque berbumbung. So, memang senang la nak burn up fire. takyah nak bawak jaring ke apa sume.



Lepas makan-makan, kitorang buat sesi bukak cerita hantu. =.=. Ni sume team daddy plan nak fight dengan geng makcik-makcik tu bergosip. Dorang dengki sebab geng pompuan gelak2 tengah gosip. Oleh sebab, group anak2 malas nak dengar a.k.a takut. sume pakai naik atas, baik tengok runningman ke online. haha.

Till then, what a fun time. Tomorrow will be the last day and Gemas, i'm back! :D

No comments: