Tuesday 15 February 2011

Pujangga Bercerita.

aku xmampu nk berceloteh panjang lebar utk entri kali ni. mata dah sembap. byk sgt air mata mencurah-curah bila story.aku keluar carik port yg boleh aku tenangkan fikiran.lapangkan dada yg sesak. otak yg tepu.sorry,aku bukan jenis org hipokrit. aku cuma mampu luahkan pada dua insan ini yg byk berjasa mendengar aku membebel, memaki . lately,byk dosa aku menganjing org.lantak pi lah.pedulik hapa! this time,entri aku..org yg pandai agak je paham ape yg dah jadi. kronologi..




~Taman Tasik Cempaka~


Bila aku sedih,
Awan menjadi saksi betapa parahnya hati,
Bayu menjadi teman dikala aku memujuk diri,
Matahari berarak pergi disaat aku terkenang memori,
Ohh hujan,kau seakan mengerti pilunya aku disini.


Aku biarkan tubuh ini dibasahi titis dari langit,
Mengharap segalanya dibawa pergi,
Tak tertanggung rasa sakit hati,
Biarlah..aku rela begini tanpa ditemani.


~Atas Kriss~


Gelap malam mengizinkan aku tersedu,
Menyeru dewa angin berlalu denganku,
Mendengar syair yg aku lagukan,
Biar dilayang seluruh alam semesta,
Sesungguhnya, aku benar benar terluka dikala ini.


Baru ku tahu,
Ini seksanya jiwa bila kita dilempar nista,
Aku sedar siapalah diri ini untuk diagungkan,
Tak usahlah kau nk menunjuk diri,
Aku tahu kau mampu mengatasiku.


Satu je yang aku ingin katakan,
Kau melukai hatiku lagi,
Kali ini kau bawa bersama torehan baru,
Agar kekal abadi di dalam jiwaku.




~ Seksyen 7~


Kalau ikutkan hati,
Pantas saja jejari ini mendial angka,
Ralit bercerita tentang aku dan dia,
Biar empunya diri tahu rahsia,
Kerna kami tak mampu berdusta.


Puas bergenang di kelopak mata,
Pedih hati ditusuk kata kata berbisa,
Dia tentunya diam seribu bahasa ,
Tanpa sepatah mahupun berbicara,
Ohh..mungkin diri ini dah dibencinya.


~Nasi Kandar~


Apa salah kami kau layan sebegini,
Apakah kerana cemburu bertakhta dihati?
Tidak layakkah lagi berada disisi?
Burukkah kami dimatamu itu?


Kalau ya,
Biarlah bayu yang sampaikan salam,
Salam kemaafan buat sekian kali,
Hanya kau yg kami ada,
Tanpa kau dunia terasa sunyi,
Cuma satu ku pinta,
Kami sentiasa disini menantimu kembali.




p/s : its true story. cerita tntang kami. aku mintak maaf.aku xdpt nk frankly siapa.to Myvi n Incik Sweater Merah,thanks sangat sangat. terima kasih sbb memahami.

2 comments:

~cHibBy~ said...

kenapa terlalu berduka

Kill said...

xtaulah kak . byk sgt sbb. people around us je.huh