Sunday 27 February 2011

CONFESSION

erkk.confession.atau pon pengakuan.hhuhu.bukan nk mengaku aku suka or jatuh chenta kt mana mana manusia yg bergelar lelaki.bukan nk sorok pekung di dada. tapi kt dada ni mmg xde isi apaper selaen jantong n peparu yg di 'cover' oleh ribcage aku yg bersaiz 1 inci lebarnyee.korang bygkn besau mana xD 

xde. sebenarnya aku nk confess kt korg pandangan aku dekat relationship.tentang chenta.kisah manusia biasa.lantak pi lah korg nk label aku ni suci ke.xde hati ke.kolot ke.aku rasa xkot,sbb hotak aku ni xleh pakai sgt.huhu semua ni terkeluar masa aku pi dinner ngn Myvi kt Kedai Kerusi Terbang.alah..yg depan balai polis bangi. aku rasa aku dah story kt entry before ni.tp xingat yg mana.:)

mcm ni.duk tgh2 mkn tu. ktorg citer la pasal org sekeliling ktorg.pasal family ktorg.tup tup tersampai pulak hal hal sensitip mcm ni kn..kalau korg nk tau kisah Myvi.korang tanya lah dia sendiri.aku tanak citer.bak kata pepatah ciptaan sendiri :Let it break at mouth,not at belly. huahuahua

aku confess la kt Vi yg aku xpercaya kt cinta wujud dlm hati. sbb aku mmg xpercaya sejati tu wujud.bg aku,cinta tu boleh dipupuk.just depends kt kita jer nk bentuk dia jadi mcm mana. aku bukanlah xsokong kawan2,family n others yg mmg dah couple n berchenta.aku sokong.siap doa sampai akhir hayat.kang klo smpi jinjang pelamin,lepas kawin cerai pulak.:) aku salute kt sorg classmate aku kt asasi dulu. Wafa. die dah kawen dah. baru jer lagi.29 Jan haritu. die bukan jenis yg sosial or menggatal xtentu hala.siap bertudung bidang 60 you! dorg couple since Wafa form 4 xsilap aku.time tu Mior pon nk fly UK dah. cuma aku kagum dgn effort yg die dgn Mior bg relationship dorg betul betul real. n hasilnya..dah hubby wifey pon.congrates!

back to the story. aku ckp kt Vi. kalau ada lelaki yang datang,confess depan depan aku,kata dia nk 'together2' dgn aku. sumpah aku ckp.aku xkan terima.sbb aku xpercaya cinta yang nak declare mcm tu jer.aku mmg xleh terima. aku rasa nonsense. tapi korg jgn salah faham. tu kalau terjadi kt aku.kalau korg.lantak korg lah nk melutut segala bagai.ekceli aku dah tanam prinsip ni since dari zaman skolah dulu. yg aku panggil zaman jahiliah.mmg time tu sumer sibuk nk chenta monyet.yg kononnya cinta sejati.tapi seyes..aku sikit pon xcaya tu namanya cinta.bg aku tu rasa suka.rasa nk memiliki n dimiliki.

aku ckp kt Vi. kalau org tu betul betul jujur seikhlasnya nk dgn aku. not see me.but pi rumah aku.ckp direct dgn family aku.klo kena reject,buat mcm xde apa.family aku pon xkan bgtau aku. tapi kalau dpt approval. baru boleh jumpa aku n story mory later.itupon after org tu dpt approval juga dari family dia. kalau x..fren forever la yerrrrr. btw,aku salute jugak kt kengkawan aku yg skrg dah xguna perigi carik timba. ada jer yg confess gila gila. mmg rasa mcm xpercaya.at least die dah cuba n good for her sake. cuma aku.still kt prinsip yg aku dah pegang more than 15 years. aku happy sbb stil sama. :)
 wafa berdebar. majlis akad nikah.
 shooting kt jalan raya mana ntah.ni kt penang.belah wafa
 ni kt belah mior.perak. klo xsilap laaa

entah la. aku bukan xsuka lelaki. yup.dulu mmg aku rasa aku ada dual personality. zaman jahiliah dulu. sbb aku penah suka kt sorg minah ni. dia ayu giler.lembut.cakap pon sopan.mmg buat aku tertarik gile. aku ingat aku lesbian. tapi aku denied. then.lumrah alam la kan klo kita rasa suka or minat kt sesaper.termasuk jugaklah aku. as perempuan,mestilah ada lelaki yg aku suka. mula mula aku mmg xsedar aku suka dia.tapi bila aku dah perasan.aku akan denied.aku denied, denied ,denied smpi sekarang.sbb tu aku rasa mcm perasaan aku dah mati aku perangai aku yg suka sangatttttt menDENIED. huhu

so,let it be easy.aku dah tetapkan. im looking serious in relationship bila umor DAH masuk 25. means after tarikh 1 OKTOBER 2016. baru aku nk masuk fasa berkawan. then,aku juga dah tetapkan. only and only if 27-30 is marriage time. lantak arh korg nk kata andartu ke hapa. ibu aku siap bg greenlight lagi. ibu siap kata : "perempuan sekarang..lebih 30 pon ibu xkesah..sbb semua jenis bekerjaya.."..see,sporting x my ibu? huhu..apaper pon,semua dah Allah tentukan.aku cuma merancang dari bawah jer. yg kt atas dah tertulis. kalau dia kata cukup umo aku 20 kena beranak,jadilah dia. chooiiii.jangannnnlahhh...contoh jer ni.

now,korg dah tau kan. n satu lagi aku nk confess. selama aku hidup 19 tahun 4 bulan ni. mmg dah berpuluh mamarazzi n paparazzi kejar aku dgn gossip liar..sampai dah lali. sampai aku rasa xleh hidup kalau xde gossip ni semua. because bende2 ni lah yg tolong aku kenal org sebenarnyee. kalau tak. my life is kt depan laptop,atas motor,tepi tasik n sebelah novel + komik. dapur pon masuk jugak. nk kena bising ngn ibu? haiyooooooo.hahaha

p/s : ini bukan kenyataan brani mati ke hapa. tp jgn sangka org yg mcm aku xde yg nk yer. aku jer yg letak syarat bukan 2 a.k.a jual mahal.hahahha..xde lah..just xsampai seru lg..



No comments: